تشریح برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی
کد خبر: 3560915
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

تشریح برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی با هدف تشریح برنامه‌های نهادهای عضو، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اولین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی در سال 95، امروز، 19 دی‌ماه به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در راستای اعلام برنامه‌های اعضای کمیته از جمله تبلیغات اسلامی، ارشاد، اوقاف، اداره‌کل ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش، اتحایه مؤسسات قرآنی مردم نهاد، کانون مساجد و جهاد دانشگاهی برگزار شد.
به گزارش ایکنا؛ علیرضا حاج‌علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد اجرای برنامه‌های دهه فجر بیشتر حول محور قرآن تدوین و اجرایی می‌شود اداره‌کل ارشاد استان نیز برنامه‌هایی را با محوریت قرآن از جمله برگزاری جشن در 15 مؤسسه قرآنی کودک محور با رویکرد آموزش قرآن و 5 مؤسسه بزرگسالان با رویکردی متفاوت در نظر دارد.
وی از برگزاری مسابقه کتبی در حریم وحی با رویکرد قرآن و عترت خبر داد و گفت:  همچنین گردهمایی مدیران تحت عنوان «بصیرت قرآنی نیاز گذشته، حال و آینده» در قالب کارگاهی یک روز برگزار خواهد شد.
حاج‌علی‌بیگی رونمایی از 30 کلیپ با موضوع حیات طیبه قرآنی با رویکرد بصیرت افزایی را از دیگر برنامه‌های اجرایی خواند و تصریح کرد: دور دوم طرح ملی تلاوت این مرکز نیز همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.
به گزارش ایکنا؛ نصراللهی، کارشناس فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: برپایی نمایشگاه قرآن در سالن 5 مرداد، برگزاری مسابقات با رویکرد آیات قرآن، برگزاری کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن، مراسم تجلیل از اساتید و رزمندگان و جانبازان قرآنی در اداره‌کل، راه‌اندازی غرفه نقاشی، برگزاری مسابقات قرآن حضوری و اینترنتی، برگزاری کارگاه آموزشی، اخلاق، احکام و نماز و راه‌اندازی غرفه ویژه محصولات قرآنی در مسیر راهپیمایی، از جمله برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حوزه قرآن است.
به گزارش ایکنا؛ سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی نیز گفت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز مرحله شهرستانی در 11  رشته پسران و 9 رشته دختران با حضور 19هزار نفر منتخب مرحله آموزشگاهی، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه 2هزار نفر از فرهنگیان در 4 رشته، برگزاری دوره توانمندسازی قرآنی معلمان سوم ابتدایی، برگزاری دوره تربیت داور رشته‌های آوایی مسابقات قرآن، عترت و نماز در مناطق محروم، برگزاری سلسله محافل تلاوت نور در مدارس، برپایی محافل انس با قرآن با عنوان مطلع‌الفجر در 6 مرکز منتخب، شروع کلاس‌های روانخوانی و تجوید مقدماتی شعبه‌های مراکز دارالقرآن در مناطق محروم و ثبت‌نام دانش‌آموزان و فرهنگیان علاقمند در حفظ قرآن(طرح نور) از نیم جزء تا حفظ کل در سامانه مدرسه مجازی قرآن، برنامه‌های اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان است.
به گزارش ایکنا؛ حسین محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی و مردمی استان مرکزی نیز گفت: برگزاری دوره جدید آموزش تربیت معلم روخوانی، روان‌خوانی و تجوید، جشن‌های قرآنی در مؤسسات، برپایی محافل انس با قرآن از برنامه‌های در دستور کار اتحادیه تشکل‌های قرآنی است.
به گزارش ایکنا؛ غفاری کارشناس فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این نشست ابراز کرد: برپایی محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، شب شعر انقلاب و شب خاطره با محور انقلاب، ختم صلوت از جمله برنامه‌های اوقاف در دهه فجر است.  
به گزارش ایکنا؛ حسینی، مسئول امور فرهنگی کانون مساجد استان مرکزی نیز در این جلسه از برگزاری طرح تلاوت در مساجد استان خبر داد و گفت: مسابقه ترتیل به مناسبت دهه مبارک فجر در مراحل شهرستانی از 7 بهمن تا 12 بهمن برگزار می‌شود و منتخبین 15 همین ماه در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش ایکنا؛ مجتبی غلامی، مدیر اداره فعالیت‌های فوق برنامه جهاد دانشگاهی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی دانشجویی با محوریت خانواده قرآنی، نشست تخصصی واکاوی مهارت‌های زندگی، نشست تخصصی فضای مجازی با محوریت اخلاق اسلامی و اجتماعی و اجرای طرح حیات قرآنی با محوریت گفتمان‌سازی سبک زندگی قرآنی از جمله برنامه‌های جهاد دانشگاهی در ایام‌الله دهه فجر است.
captcha