جشن میلاد یازدهمین خورشید در تیپ 55 هوابرد برگزار شد
کد خبر: 3560867
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

جشن میلاد یازدهمین خورشید در تیپ 55 هوابرد برگزار شد

گروه اجتماعی: به‌مناسبت سالروز ولادت با سعادت یازدهمین خورشید تابناك آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسكری(ع) مراسم جشن و مولودی‌خوانی در تیپ 55 هوابرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی تیپ 55 هوابرد، همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت یازدهمین خورشید تابناك آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسكری(ع) مراسم جشن و مولودی‌خوانی در حسینیه امام حسین(ع) تیپ 55 هوابرد برگزار شد.
در این مراسم كه با حضور فرماندهان، مسئولان و كاركنان تیپ برگزار شد، حجت‌الاسلام حسن نیكنام، مدرس حوزه و دانشگاه به فضایل و شخصیت والا و سیره امام حسن عسكری(ع) اشاره كرد و در خصوص فضائل اخلاقی و شخصیت آن امام همام  مطالبی را بیان كرد.
وی با اشاره به زندگی آن حضرت و مبارزات ایشان با طاغوت‌های زمان خود گفت: آن حضرت به واسطه این مبارزات تقریبا بیشتر در تبعید، زندان و تحت نظر به سر می‌بردند اما با وجود همه این فشارها و نظارت‌ها، ایشان یك سلسله فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی در جهت حفظ اسلام و مبارزه با افكار ضد اسلامی تشكیل داده بودند و شاگردان بسیاری نیز تربیت كردند.  
نیكنام گفت: امام یازدهم شیعیان جهان مظهر عطوفت و رأفت و مهربانی بودند و حتی با دشمنان خویش نیز با نرمی و ملاطفت رفتار می‌كردند و در مواقعی كه اسلام را در خطر می‌دیدند استوار و محكم چنان مقابله‌ای با دشمن می‌كردند كه هیچكس توان مقابله با ایشان را نداشت.
وی در پایان گفت: ترویج جایگاه و شخصیت والای ائمه اطهار امروزه به عنوان یك اصل اساسی است كه در راستای آن با یك برنامه‌ریزی مدون و سازماندهی شده باید حركت كرد.
یادآور می‌شود، مداحی و مولودی‌خوانی توسط غلامحسین اسدی یكی از مداحان و ذاكران اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود و علاوه بر این‌ها مراسم جشنی نیز با حضور  جمع زیادی از خانواده‌های ساكن كوی سازمانی شهید جاودانیان تیپ 55 هوابرد  در حسینیه این  كوی سازمانی برگزار شد.
captcha