برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران غیرایرانی در ایام رحلت حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3560730
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران غیرایرانی در ایام رحلت حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی: به مناسبت فرا رسیدن ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اداره امور زائران غیر ایرانی، سخنرانی های مذهبی را با عنوان در سایه سار حضرت معصومه(س) در رواق دار المرحمه برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام وفات حضرت  فاطمه معصومه(س)، اداره امور زائران غیر ایرانی، سخنرانی‌های مذهبی را با عنوان در سایه سار حضرت معصومه(س) در رواق دار المرحمه و در طول هفته جاری برگزار می‌کند.
وی افزود: علاوه بر این سلسله سخنرانی‌های عقیدتی ـ اخلاقی با عنوان در مکتب امام حسن عسکری(ع) طی هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالمرحمه حرم رضوی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه برای زائران اردو زبان نیز در رواق کوثر بعد از نماز مغرب و عشاء سیره سیاسی ـ اجتماعی امام حسن عسکری(ع) تبیین می‌شود، اظهار کرد: زندگی از دیدگاه قرآن و حدیث، عدالت محوری مهم‌ترین ویژگی اهل ایمان و پاداش مهاجران در راه خدا از دیگر موضوعات این سخنرانی‌های اخلاقی است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه همچنین مسابقات فرهنگی نیز با عنوان مفهوم تعلیم و تربیت در قرآن کریم، موانع تربیت دینی از دیدگاه قرآن کریم برای زائران اردو زبان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: علاوه بر این برای زائران ترک و آذری زبان نیز در نوبت صبح در رواق غدیر سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: برای زائران انگلیسی زبان نیز ساعت 10 تا 10:40 هر روز در رواق غدیر درباره ویژگی‌های اخلاقی امام رضا(ع)، تبین جایگاه ویژه حاکمیت اسلامی  و دوران ولایتعهدی و تاثیر آن در تمدن‌سازی اسلامی مراسم سخنرانی برگزار می‌شود.
captcha