مراسم رحلت اخت‌الرضا(س) در حرم رضوی
کد خبر: 3560316
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

مراسم رحلت اخت‌الرضا(س) در حرم رضوی

گروه اجتماعی: همزمان با رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، ویژه‌برنامه ارتحال این بانوی گرامی در حرم برادرشان، امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع)، سخنران مذهبی این هفته که بازه زمانی 18 الی 24 دی ماه را شامل می‌شود، در نوبت صبح رواق امام خمینی(ره)، درخصوص تاریخ تحلیلی زندگی امام حسن عسکری(ع) به ایراد سخن می‌پردازد.
وی افزود: علاوه بر این، سخنرانان مذهبی نوبت صبح رواق امام خمینی، به موضوعات دیگری از جمله بیان سیره اخلاقی امام حسن عسگری(ع) و تبیین شخصیت ایشان خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه احکام مالی و اجتماعی در دو نوبت صبح و عصر به زائران در رواق دارالحجة آموزش داده می‌شود، ابراز کرد: علاوه بر این، مراسم وفات حضرت معصومه(س) نیز 19 و 20 دی ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم رضوی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: علاوه بر این، در رواق دارالحکمة نیز احکام نماز مسافر، احکام هدیه و ... طی هفته جاری قبل نماز ظهر و عصر به زائران آموزش داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موضوعاتی همچون اختلاف خانوادگی و راهکارهای قرآن و تدبر و واقع‌بینی در زندگی از دیگر مباحثی است که قبل از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحکمة آموزش داده می‌شود، گفت: امام حسن عسکری(ع) و مدعیان دروغین و عفاف و حجاب در سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز از دیگر موضوعات مورد بحث طی هفته جاری در این رواق است.
وی ادامه داد: همچنین در رواق دارالحکمة قبل از نماز مغرب و عشاء، جلوه‌های هدایت در زندگی امام حسن عسکری(ع)، کرامت حضرت معصومه(س)، جایگاه مادر در اسلام و ... برای زائران تبیین می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: در نوبت صبح رواق حضرت معصومه(س) نیز اقدامات امام حسن عسکری(ع) در اثبات منجی، نقش نماز در کاهش آسیب‌های خانواده و تقویت عزت‌مداری دختران برای زائران بیان خواهد شد.
captcha