موقوفات قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3557459
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

موقوفات قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی است

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان با اشاره به کمبود موقوفات قرائت قرآن کریم در این شهرستان گفت: موقوفات قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه یزد و شهرستان‌های تابعه استان قرآن محور هستند در بحث موقوفات قرآنی با کمبود داریم.
وی با بیان اینکه برای تربیت حافضان قرآنی با توجه به وضعیت فرهنگی و معنوی اردکان به پشتوانه‌ای مناسب نیاز است اضافخ کرد: وقف یک سنت حسنه است و باید با ترویج و اطلاع‌رسانی بیش‌ از پیش این سنت در بین مردم موقوفات جدید به ویژه در زمینه قرآن را توسعه داد.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان از برنامه‌های در دست اقدام این نهاد در شهرستان را تربیت حافظان قرآنی برشمرد و عنوان کرد: باید برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و نشر معارف دینی در جامعه اقدام موثری در خصوص توسعه موقوفات انجام شود.
وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در زمینه قرآنی برای تربیت قاریان و حافظان قرآن است اظهار داشت: خوشبختانه شرکت‌کنندگان زیادی در طرح‌های قرآنی این شهرستان شرکت می‌کنند اما باید با حمایت از این طرح‌ها نسبت به توسعه و ترویج قرآن کریم گام برداشت.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان ترویج فرهنگ وقف با رویکرد توسعه موقوفات قرآنی در زمینه توسعه و ترویج قرآن کریم موثر دانست و افزود: تنها30 درصد از موقوفات قرآنی در این شهرستان درآمد دارد.
وی تعداد موقوفات قرآنی این شهرستان را حدود 100 موقوفه برشمرد و گفت: درآمد موقوفات قرآنی، تلاوت، آموزش و حفظ قرآن را در برمی‌گیرد.

captcha