مردم استان مرکزی 13 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3554740
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
در شش ماهه نخست سال؛

مردم استان مرکزی 13 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

گروه اقتصاد: طی شش ماهه نخست سال جاری 13 میلیارد و 502 میلیون و 856 هزار ریال زکات در استان مرکزی جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد استان، ابوالفضل مرتضیان، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: اگر زکات اموال مطابق آنچه که در فقه اسلامی آمده اجرایی شود بیشتر کمبودهای اقتصای، فواصل طبقاتی و نیازهای مستمندان برطرف خواهد شد.
وی افزود: مردم استان مرکزی طی شش ماهه نخست سال جاری 13 میلیارد و 502 میلیون و 856 هزار ریال زکات پرداخت کردند که 6 میلیارد و 488 میلیون و 982 هزار ریال زکات فطریه و کفارات و 7 میلیارد و 13میلیون و 874 هزار ریال آن زکات واجب مستحبی بوده است.
مرتضیان در ادامه بیان کرد: در سال گذشته مردم استان 46 میلیارد و 388 میلیون ریال زکات پرداخت کردند که 6 میلیارد و690 میلیون و 702 هزار ریال آن زکات فطریه و کفارات و مابقی زکات واجب مستحبی بوده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: 60 درصد درآمد زکات برای نیازمندان و رفع مشکلات آنها و 40 درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه متناسب با نیات زکات دهندگان استفاده می‌شود، باید آثار فریضه الهی زکات در جهت از بین رفتن فقر و رفع مشکلات نیازمندان باشد.
مرتضیان در پایان گفت: عمده نوسانات در حوزه زکات مربوط به وضعیت آب و هوایی و رونق بخش کشاورزی و دامداری است، ترویج این فرهنگ الهی در بین همه مردم با همکارای روحانیون، اطلاع‌رسانی از آثار برکت پرداخت به موقع زکات و پیامدهای پرداخت نکردن آن، تبلیغات فرهنگی و جذب همکاری سایر بخش‌ها از اولویت‌های کاری فریضه زکات است.
captcha