مراسم وداع با ماه محرم و صفر در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3550122
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

مراسم وداع با ماه محرم و صفر در کاشمر برگزار شد

گروه معارف: مراسم وداع با ماه محرم و صفر با حضور جمعی از روحانیون، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی مراسم وداع با ماه محرم و صفر، شامگاه دهم آذرماه و با حضور مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، جمعی از روحانیون، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه در حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر برگزار شد.
در این مراسم٬ حجت‌الاسلام حجت سالاری، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی، با بیان اینکه باید شاکر بود که در این دو ماه نوکری اهل‌بیت(ع) را کردیم و در خدمت فاطمه زهرا(س) و اولاد طاهرین بودیم، افزود: باید دید دستاورد ما از این محرم و صفر چه بوده است.
وی با اشاره به اینکه در قیامت آن‌قدر کرامت وجود سیدالشهدا شامل حال مردم هست که وقتی وجود ایشان را می‌بینند مدهوش می‌شوند، اظهار کرد: پیامبر اسلام فرموده‌اند که «گریه کنندگان بر حسین(ع) همسایگان من خواهند بود».
وی با اعلام اینکه در کنار عزاداری‌های محرم و صفر باید دقت داشته باشیم که قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا برای خدا بود، گفت: همه زندگی امام حسین(ع) و حرکات و کارهای ائمه برای خدا بوده است.
سالاری با بیان اینکه بسیار باید مراقب بود که بعد از محرم و صفر همه‌چیز به فراموشی سپرده نشود، بیان کرد: باید همیشه حسینی باقی بمانیم نه اینکه برای آنچه در ماه محرم عزاداری کردیم به فراموشی سپرده شود.
وی با اشاره به زائران امام حسین(ع)٬ تصریح کرد: دیگر افراد٬ به خاطر جایگاهی که زائران حسینی دارند٬ حسرت آن‌ها را می‌خورند و هرجایی که بیرق عزای سیدالشهدا برپا باشد آنجا حرم اهل‌بیت(ع) است.
مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی با اعلام اینکه شاید عمری نوکری سیدالشهدا را انجام دهیم اما ممکن است در پایان عاقبت به خیری شامل حال ما نشود، گفت: برخی افراد که نائب امام زمان را قبول ندارند بدانند که عاقبت به خیری شامل حال آن‌ها نخواهد شد.
وی با بیان اینکه کشتی نجات امام حسین وسیع‌تر از کشتی نوح است، افزود: هر چند خدا امروز به ما نعمت ولایت و دوست داشتن اهل‌بیت(ع) را داده ولی باید مراقب بود گرفتار هواهای نفسانی نشویم و نسبت به نماز بی‌تفاوت نباشیم.
سالاری در پایان در خصوص اهمیت گفتن بسم‌الله الرحمن الرحیم گفت: براساس روایات در قیامت که نامه عمل مؤمنان را می‌دهند به‌محض اینکه می‌گویند بسم‌الله الرحمن الرحیم خداوند متعال به حرمت این ذکر شریف همه گناهان را پاک می‌کند.
یادآور می‌شود٬ در پایان مراسم٬ مداحی و سینه‌زنی برگزار شد.
captcha