تشییع نمادین تابوت امام رضا(ع) در کاشمر
کد خبر: 3550039
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

تشییع نمادین تابوت امام رضا(ع) در کاشمر

گروه اجتماعی: مراسم نمادین تشییع حضرت امام رضا(ع) توسط بانوان همزمان با سالروز شهادت امام هشتم در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم نمادین تشییع حضرت امام رضا(ع) امروز، دهم آذرماه، در دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی برگزار شد.
در این مراسم، بانوان عزادار امام هشتم، تابوت حضرت امام رضا(ع) را به صورت نمادین از هیئت ابوالفضلی به سمت بقعه متبرکه سید حمزه(ع) این شهر تشییع کردند.
در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، رئیس حوزه علمیه حاج شیخ کاشمر در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه عشق مردم ایران اسلامی به حضرت امام رضا(ع) بی‌نهایت است و آن امام همام، ولی نعمت ایرانیان محسوب می‌شود، دستگیری از نیازمندان را از ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) خواند و گفت: امام هشتم شیعیان، معدن کرم، صفا و سخاوت بودند و با همه مردم با روی خوش رفتار می‌کردند.
وی با تأکید بر اینکه تبیین ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) برای نسل جوان ضروری است، افزود: فرهنگ اهل‌بیت(ع) باید به‌خوبی در بین نسل نوجوان و جوان در جامعه تبیین شود.
وی با اعلام اینکه وجود مرقد و بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران هدیه‌ای ارزشمند از جانب خداوند متعال برای مردم کشورمان است و این حرم شریف التیام‌بخش دل‌های مستمندان و حاجتمندان است، نشر سجایای اخلاقی امام رضا(ع) را راهکار اصلی مقابله با انحرافات در جامعه دانست.
حجت‌الاسلام نیک‌بین با بیان اینکه این امام همام به دلیل مناظره‌های علمی متعددی که با اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان داشتند، دارای شخصیت علمی هستند که می‌توان از این بعد شخصیتی حضرت در ترویج فرهنگ و معارف دینی استفاده کرد، افزود: ابعاد سیاسی زندگی امامان معصوم به‌ویژه زندگی امام رضا(ع) باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) اسوه کامل عبودیت در پیشگاه خداوند هستند، افزود: حضرت رضا(ع) همچون دیگر ائمه بزرگوار(ع)، الگو و سرمشقی برای تمامی مردم و به خصوص مسئولان هستند.
یادآور می‌شود، زنان و بانوان کاشمری پس از تشییع نمادین تابوت امام رضا(ع) با حضور در بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.
captcha