صاحبان قلم برای ترویج در فضای مجازی ورود كنند/ پژوهش قرآنی؛ از نیازهای امروز جامعه در وقف
کد خبر: 3549932
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
آیت‌الله ایمانی:

صاحبان قلم برای ترویج در فضای مجازی ورود كنند/ پژوهش قرآنی؛ از نیازهای امروز جامعه در وقف

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم توجه روحانیان، رسانه‌ها و صاحبان فكر و اندیشه در فضاهای مجازی و شبكه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ وقف تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 9 آذرماه در دیدار با مدیركل و معاونین اداره‌كل اوقاف و امور خیریه این استان كه همزمان با دهه وقف برگزار شد، با یادآوری اینكه یك ششم موقوفات و همچنین یك هشتم امامزادگان كشور در این استان قرار دارد، گفت: این دو مسئله نقاط مهم و تكیه‌گاه مردم فارس است.
وی با تأكید بر اینكه وجود یك ششم موقوفات كشور در این استان مسئولیت ما را دو چندان می‌كند، افزود: تمام نخبگان و اهالی قلم و اندیشه باید فضا را برای تداوم حرکت حسنه وقف و موقوفه در استان آماده کنند تا نسبتی که امروز وجود دارد باقی بماند.
آیت‌الله ایمانی خواستار ترویج فرهنگ وقف در استان فارس شد و گفت: نباید روند موقوفات در استان فارس به گونه‌ای شود که استان‌های دیگر با وقف‌های جدید از فارس پیشی بگیرند و این مسئولیتی است که امروز همگان باید آن را احساس کنند.
امام جمعه شیراز بر لزوم توجه روحانیان، رسانه‌ها و صاحبان فكر و اندیشه در فضاهای مجازی و شبكه‌های اجتماعی برای ترویج فرهنگ وقف تأكید كرد و گفت: این فرهنگ باید به اشكال مختلف و با توجه به نیازهای امروز جامعه تبلیغ شود.
وی با اشاره به وجود قریب 1400 بقعه متبركه در این استان، آنان را بارانداز فكری و روحی جامعه دانست و گفت: ما وظیفه داریم تا از این فضاها برای رشد فرهنگ جامعه استفاده كنیم و از آنان بهره‌برداری‌های فرهنگی و معنوی داشته باشیم.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به نیازهای روز در انجام وقف‌های جدید شد و گفت: نیازهایی همواره مورد نظر اسلام بوده اما در طول سال‌ها به آن‌ها کمتر توجه شده است که به عنوان مثال به مسکن جوانان فعال در زمینه‌های تحقیقی، علمی و پژوهشی کمتر توجه شده که اگر مسکن این افراد تامین می‌شد مسئله ازدواج آن‌ها نیز تأمین و دین آن‌ها حفظ می‌شد.
وی با تأكید بر رفع نیازهای جوانان در این برهه از زمان گفت: اگر امروز واقفین ما فضاهای امن به ویژه خوابگاه‌های متأهلی با امکانات و ضوابط مشخص را برای دانشجویان و طلاب ما احداث کنند و در اختیار آن‌ها قرار دهند خدمت بزرگی به جامعه و دین اسلام کرده‌اند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چنین فضاهایی نیاز امروز ما در وقف است که جای خالی آن بسیار محسوس است اضافه کرد: هم اینک مواردی از جمله پژوهشکده‌ها، مراکز مطالعه و تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و حفظ و تعلیم و پژوهش قرآنی نیاز جامعه ما در بخش وقف است که واقفان باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.
captcha