هم‌افزایی قرآنی؛ ره‌آورد جلسات خانگی
کد خبر: 3547132
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
مرادی:

هم‌افزایی قرآنی؛ ره‌آورد جلسات خانگی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول جلسه قرآن امام حسن عسگری (ع) گفت: جلسلات خانگی فرصتی برای ایجاد همدلی است که قاریان و حفاظ با عموم مردم و سایر اقشار قرآنی در ارتباط بوده و گامی برای هم‌افزایی و ایجاد ارتباط بیشتر باشد.

جعفر مرادی، مسئول جلسه قرآن امام حسن عسگری (ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد:‌این جلسه قرآن خانگی از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون به صورت هفتگی و منظم برگزار می‌شود.

مرادی در خصوص برنامه‌های این جلسات قرآنی تصریح کرد: تلاوت عمومی و آموزش تجوید و صوت مهمترین برنامه‌ای است که در این جلسات هفتگی برای شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال از جلسات خانگی قرآنی چندان چشمگیر نیست، گفت: تعداد شرکت کنندگان کم نیست و عمده آنها از جوانان و نوجوانان تشکیل شده است ولی این نفرات، کسانی هستند که از سال‌های گذشته با این جلسه آشنا شده‌اند و هنوز هم در آن شرکت می‌کنند ولی علی‌رغم تبلیغات صورت گرفته، به ندرت شرکت کننده جدید داریم

مسئول جلسه قرآن امام حسن عسگری (ع) با بیان اینکه ایجاد جذابیت در ارائه آموزش‌های قرآنی یکی از مواردی است که می‌تواند در جذب مخاطب به ویژه جوانان اثرگذار باشد، تاکید کرد: بسیاری از جلسات خانگی قرآن به شیوه سنتی برگزار می‌شود در حالی که ذات جوانان خواستار نوآوری است که در همین زمینه استفاده از تکنولوژی روز در کنار شیوه‌های سنتی برگزاری دوره‌های قرآنی می‌تواند مورد توجه مسئولان برگزاری دوره باشد.

مرادی حمایت مسئولان و برنامه‌ریزان را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که در جذب جوانان و مخاطبان به قرآن‌آموزی می‌تواند تاثیر داشته باشد و تصریح کرد: مسابقات ورزشی و هنری بیشتر از مسابقات قرآنی تبلیغ می‌شود و برگزیدگان آن مورد استقبال گسترده مسئولان قرار می‌گیرند که لازم است نگاه ویژه‌ای هم به حوزه فعالیت‌های قرآنی صورت گیرد تا به عنوان یک محرک تاثیرگذار به ویژه در بین قشر جوان باشد.

وی همدلی در جامعه قرآنی را سومین اثر در توسعه جلسات خانگی قرآن عنوان کرد و گفت:‌ پیشبرد برنامه‌های قرآنی به تنهایی از عهده یک نفر یا یک نهاد برنمی‌آید با همدلی قرآنی است که می‌توان به اهداف متعالی در این زمینه رسید و برگزاری جلسلات خانگی فرصتی برای ایجاد این همدلی است که قاریان و حفاظ با عموم مردم و سایر اقشار قرآنی در ارتباط بوده و گامی برای هم‌افزایی و ایجاد ارتباط بیشتر باشد که این مسئله به نوبه خود برگزاری جلسات خانگی قرآن را پررونق‌تر می‌کند.

یادآور می‌شود جلسات قرآن امام حسن عسگری (ع) یک شنبه هر هفته ساعت 20 تا 22 در فاز 2 الهیه پشت کلانتری شماره 15 حسینیه امام موسی بن جعفر (ع) برگزار می‌شود که شرکت برای عموم در آن آزاد است.

captcha