تفسیر المیزان با دریافت پاسخ‌های قرآن به مقتضیات زمانه امتداد می‌یابد/ توصیه جهادی به ایکنا
کد خبر: 3547068
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
آیت‌الله کعبی:

تفسیر المیزان با دریافت پاسخ‌های قرآن به مقتضیات زمانه امتداد می‌یابد/ توصیه جهادی به ایکنا

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز مفسران می‌توانند سؤالات مربوط به انقلاب اسلامی، عمق، شیوه حفظ و تداوم آن و اوضاع و اقتضائات عصر را تحلیل و بر قرآن عرضه کنند و با دریافت پاسخ‌های قرآن و ارائه آنها، تفسیر المیزان را تداوم ببخشند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت‌های مختلف قرآنی و دینی بر فرهنگ عمومی جامعه اظهار کرد: بخش‌های مختلفی که در حوزه قرآنی و دینی از جمله این خبرگزاری تلاش می‌کنند مفاهیم قرآن کریم و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) را به زبان رسانه‌ای تبدیل کنند، می‌توانند در ساخت فرهنگ عمومی بر مدار باورها و ارزش‌های اسلامی برگرفته از قرآن و عترت تأثیرگذار باشند.

وی افزود: چندی پیش در قم جلسه مجمع عالی تفسیر با حضور بیش از سیصد نفر از مفسران قرآن برگزار شد که آیت‌الله العظمی جوادی آملی سخنران ویژه این جلسه بود؛ ایشان نکته مهمی اشاره کردند مبنی بر اینکه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان سؤالات زمانه را که در جنگ جهانی اول و دوم اتفاق افتاده بود در دوران مشروطه اخذ و به قرآن عرضه کرد و پاسخ آن را از قرآن دریافت کرد و تبدیل به تفسیر المیزان شد.

کعبی گفت: در این جلسه همچنین به این مسئله اشاره شد که امروز مفسران می‌توانند سؤالات مربوط به انقلاب اسلامی، عمق آن و شیوه حفظ و تداوم انقلاب را تحلیل کنند و بر قرآن عرضه کنند و با دریافت پاسخ‌های قرآن و ارائه آنها، تفسیر المیزان را تداوم ببخشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه می‌توان اوضاع زمانه و مقتضیات عصر را به قرآن عرضه کرد و پاسخ‌های آن را دریافت کرد، افزود: ما می‌توانیم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، امنیتیی، دفاعی، سبک زندگی اسلامی، ارتقای معرفت و اندیشه، خرد، اخلاق و مطالبات عمومی و در جهت تحقق عدالت و پیشرفت با الهام از قرآن کریم و متناسب با مقتضیات روز به رشد و تعالی جامعه کمک کنیم.

کعبی گفت: خبرگزاری قرآن قلمرو وسیعی پیش روی خود دارد که می‌تواند به شکل جهادی در این زمینه تلاش کند که این مسئله بستگی به انتخاب سوژ‌ه‌ها، ایده و خلاقیت و ابتکار عمل فعالان این عرصه دارد و البته اخلاص در این زمینه اهمیت خاصی دارد.

captcha