قرآن، معیار مستحکم هدایت و جهت‌دادن افکار انسان‌ها
کد خبر: 3545006
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

قرآن، معیار مستحکم هدایت و جهت‌دادن افکار انسان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه قرآن معیار سنجش خوبی‌ها و بدی‌ها برای انسان است و چه لطفی بیشتر از این در حق انسان ممکن است، اضافه کرد: در واقع خداوند برای هدایت افکار و جهت‌دادن به انسان‌ها، این معیار مستحکم را فرستاده و حجت را بر آنها تمام کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شامگاه، 20 آبان‌ماه، در مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در مشهد گفت: قرآن تنها ریسمان اتصال انسان به آسمان و ملکوت است و جوانی، دوران مناسبی جهت توجه ویژه به معارف و مفاهیم قرآن به شمار می‌رود.
تمسک به قرآن، شفا برای مؤمنان است
وی در ادامه افزود: قرآنی بودن، یعنی دل سپردن و سر سپردن به میزان غیرقابل تشکیک الهی که وسیله‌ای برای شناخت حق و باطل است و این وسیله اتصال به درگاه باری تعالی است و تمسک به این کتاب مقدس جز شفا برای مؤمنان و خسارت برای ظالمان و کافران به بار نمی‌آورد و همیشه بشر را از گزندها دور نگه می‌دارد.
مهرمحمدی با اشاره به اهمیت پرداختن به قرآن به‌ویژه در ایام جوانی، اضافه کرد: در این دوران می‌توان از برداشت‌های کم ارزش و سطحی قرآن فاصله گرفت و برای رسیدن به هدف اصلی که همان هدایت است دست در دست مطهران و اهل‌بیت(ع) قرار داد و از آنها در مسیر حرکت خود استمداد طلبید.
اهتمام به معارف قرآنی در دوران دانشجویی
عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این زمینه اضافه کرد: دوران دانشجویی و جوانی به دلیل سبک‌بالی و فراغت افراد از درگیر شدن به مسائل مختلف، زمان مناسبی جهت اهتمام ورزیدن به معارف قرآنی محسوب میِ‌شود.
مهرمحمدی با اشاره به اینکه قرآن معیار سنجش خوبی‌ها و بدی‌ها برای انسان است و چه لطفی بیشتر از این در حق انسان ممکن است، ادامه داد: در واقع خداوند برای هدایت افکار و جهت دادن به آدمی این معیار مستحکم را فرستاده و حجت را برای انسان جاهل تمام کرده است.
captcha