انتقال آب خوزستان از منکرات است
کد خبر: 3543292
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

انتقال آب خوزستان از منکرات است

گروه سیاست و اقتصاد: آیت‌الله حیدری با اشاره به موضوع انتقال آب‌های خوزستان از کارون که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است و پس از دفاع مقدس دوباره در مرحله اجرا قرار گرفت، بیان کرد: ساخت سد در استانهای بالادست خوزستان توطئه برای بردن آبهای خوزستان است. با این اتفاق کرخه خشک خواهد شد که در این صورت 260 هزار هکتار از زمینهای دشت آزادگان، شوش، حمیدیه و هویزه تعطیل خواهد شد. انتقال آب از خوزستان از منکرات است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته 14 آبان ماه با تاکید بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی این ایام یادآور شکوه وقایعی است که اهل بیت(ع) در شام آفریده اند.

وی با بیان اینکه این وقایع یادآور مظلومیت هایی است که بر اهل بیت وارد شده است، افزود: خطبه امام زین العابدین(ع) در مقاتل مختلفی آمده است؛ در مجلس یزید به امام علی و امام حسین فحاشی شد که البته این امر از زمان معاویه بدعت گذاری شده بود. امام سجاد نسبت به این فحاشی ها بی تفاوت نماند و قیام کرد و به خطیب این سخنان گفت وای بر تو که خشم خداوند را در مقابل خشنودی یزید می خری.

آیت الله حیدری گفت: امام سجاد(ع) در این مجلس ابتدا به حمد و ثنای خداوند پرداخت و گفت که ای مردم به ما اهل بیت(ع) 6 ویژگی داده شده و به 7 فضیلت برتری یافته ایم. این شش ویژگی علم، حلم، بزرگواری، فصاحت، شجاعت، محبت در میان قلوب مومنین است. همچنین 7 فضیلت ما اهل بیت(ع) این است که پیغمبر خدا(ص) از ما است، امام علی(ع) صدیق اکبر از ما است، جعفرطیار، شیرخدا و شیرپیامبر(ص)(حضرت حمزه) و دو سبط از ما هستند مهدی آل محمد(ص) از ما است.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: امام سجاد(ع) در این مجلس در معرفی خود می فرماید: من فرزند زمزم و صفا هستم. من فرزند کسی هستم که با عبای خود رکن حجرالاسود را حمل کرد. من فرزند کسی هستم که همه فرشتگان بر او قیام کردند. من فرزند کسی هستم که به مدت 40 سال در این منطقه به او ناسزا گفته شده، من فرزند کسی هستم که در کنار رسول خدا(ص) شمشیر زده است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه جدم علی بن ابیطالب معصوم و در چشم به هم زدنی کفر در زندگی خود نداشت و من فرزند شایسته ترین مومنان هستم، افزود: این سخنان امام سجاد اشاره به آیه 4 سوره تحریم دارد که خداوند می فرماید: «إِنْ تَتُوبَا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا وَإِنْ تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَلِكَ ظَهِيرٌ؛ اگر [شما دو زن] به درگاه خدا توبه كنيد [بهتر است] واقعا دلهايتان انحراف پيدا كرده است و اگر عليه او به يكديگر كمك كنيد در حقيقت ‏خدا خود سرپرست اوست و جبرئيل و صالح مؤمنان [نيز ياور اويند] و گذشته از اين فرشتگان [هم] پشتيبان [او] خواهند بود»

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روز جهانی استکبارستیزی گفت: روز دانش آموز را به همه دانش آموزان تبریک می گویم.

وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: نویسندگان و اهل قلم در راستای برطرف کردن مشکلات فرهنگ عمومی باید نظرات و ایده های خود را بیان کنند.

آیت الله حیدری همچنین بیان کرد: در آستانه 5 صفر قرار داریم که به روایتی شهادت حضرت رقیه(س) است و 7 صفر هم شهادت امام حسن(ع) به روایتی بیان شده است که این مناسبتها را تسلیت می گوییم.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: شاهد حرکتی خودجوش از سوی مردم منطق مختلف خوزستان به ویژه شعیبیه، ملاشیه و عین دو و حمیدیه بودیم که هزاران نفر به سوی کربلا رهسپار شدند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه شاهد انتخاب رییس جمهور لبنان بودیم، افزود: این امر نتیجه دخالت های بیجای آمریکا و عربستان بود اما شاهد انتخاب رییس جمهوری مورد تایید حزب الله هستیم که مخالف با سیاستهای آمریکا و عربستان است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است، گفت: این انتخابات را می توان سخت ترین انتخابات تاریخ آمریکا به شمار آورد. هر دو کاندیدا ضد ایران و اسلام هستند و ما به هیچ کدام اعتماد نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه عملیات موصل در حال پیشروی است، عنوان کرد: اختلافات شیعه و سنی و بیان نفوذ ایران در کشورهای منطقه از خدعه های کشورهای ضد اسلامی در منطقه است.

وی با اشاره به موضوع انتقال آب های خوزستان از کارون که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است و پس از دفاع مقدس دوباره در مرحله اجرا قرار گرفت، بیان کرد: شاهد مباحثی مربوط به ساخت 4 سد در استان های بالای استان خوزستان هستیم.

آیت الله حیدری ادامه داد: مردم خوزستان می توانند با بیان اعتراضات قانونی می توانند مقابل این رخدادها ایستادگی کنند. انتقال آب خوزستان فقط با هدف تامین آب شرب استانهایی مثل قم، یزد، اصفهان، کرمان با میزان 340 میلیون مترمکعب پیش بینی شده است.

آیت الله حیدری ادامه داد: مردم خوزستان می توانند با بیان اعتراضات قانونی می توانند مقابل این رخدادها ایستادگی کنند. علت پافشاری مقابله با انتقال آب خوزستان این است که این امر فقط با هدف تامین آب شرب استانهایی مثل قم، یزد، اصفهان، کرمان با میزان 340 میلیون مترمکعب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اما آمار نشان داده که رقمی بالای یک میلیارد و 260 میلیون مترمکعب آب به این استانها انتقال داده شده است. این اقدام یک جنایت است و ما اعلام جرم علیه آنانی می کنیم که آبهای خوزستان را به سرقت می برند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: ما مخالفتی برای انتقال آب شرب به این استانها نداریم اما انتقال آب جهت مصارف صنعتی و کشاورزی خلاف قانون است و جرم محسوب می شود و از قوه قضاییه درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم. در همین راستا نامه ای با امضای نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به رییس جمهور داده شده است که البته تاکنون شاهد اقدامی نیستیم.

وی گفت: ساخت سد در استانهای بالادست خوزستان توطئه برای بردن آبهای خوزستان است. با این اتفاق کرخه خشک خواهد شد که در این صورت 260 هزار هکتار از زمینهای دشت آزادگان، شوش، حمیدیه و هویزه تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اقدامات باعث بهره برداری دشمنان انقلاب و اسلام خواهد شد، گفت: با دعوت نماینده ولی فقیه در استان از مسئولان استانی وحدت در ایستادگی برابر این موضوع مورد بحث قرار گرفت.

آیت الله حیدری بیان کرد: انتقال آب خوزستان به دیگر استانها از منکرات است و اساس انقلاب و نظام را مورد تهدید قرار می دهد.

captcha