رنگ باختن خرافات مذهبی در مراسم عزاداری محرم امسال
کد خبر: 3539120
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

رنگ باختن خرافات مذهبی در مراسم عزاداری محرم امسال

کانون خبرنگاران نبأ: کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کیار گفت: خوشبختانه مراسم عزاداری محرم امسال با همکاری مسئولان هیئت‌ها، مداحان، روحانیون و به ویژه سطح آگاهی مردم از کیفیت قابل قبولی برخوردار بود و بحث انحرافات و خرافات تا حدودی کنترل و کمرنگ‌تر از سال گذشته بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ايکنا، نبأ، هفتین نشست کانون مداحان و شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان کیار به صورت مشترک با هدف بررسی فعالیت‌های دهه اول محرم، برنامه‌ریزی مناسبت‌ها و امور این دو مجموعه، امروز، 28 مهرماه در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدحسن چراغی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، گفت: ان‌شاء‌الله راه امام حسین(ع) و هدف والای ایشان همیشه در نظر ما باشد و با توسل به ایشان در مسیری درست قدم برداریم.
وی با اشاره به مسئولیت سنگین و حساس حضرت زینب(س) در انتقال پیام واقعه عاشورا، ادامه داد: دریافت کامل و صحیح پیام عاشورا و عمل به آن باید همواره مانند چراغی پر نور هدایت گرما باشد.
در ادامه این نشست رضا کیانی، کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کیار با ارائه گزارشی از بازیدها و نظارت بر فعالیت هیئت‌های مذهبی و مداحان در دهه اول محرم، اظهار کرد: خوشبختانه مراسم امسال با همکاری مسئولان هیئت‌ها، مداحان، روحانیون، سایر نهادهای نظارتی و به ویژه تلاش و کوشش و سطح آگاهی مردم از کیفیت قابل قبولی برخوردار بود و بحث انحرافات و خرافات تا حدودی کنترل و کمرنگ‌تر از سال گذشته بود.
وی در ادامه به برنامه‌های در دست اقدام در آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال مصادف با 30 آبان ماه است؛ ان‌شاءالله جلسه ای برای هماهنگی و آمادگی بیشتر با این موضوع تشکیل خواهد شد.

امین حیدری
captcha