استان کردستان از نظر تنوع نیات موقوفات باید متحول شود
کد خبر: 3536360
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

استان کردستان از نظر تنوع نیات موقوفات باید متحول شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: استان از نظر تنوع نیات موقوفات باید متحول شود و ضرورت ثبت وقف‌های جدید با نیات فرهنگی و قرآنی در جامعه بسیار احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از انعقاد تقافم‌نامه قرآنی و فرهنگی بین دو نهاد اداره اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی خبرداد و  اظهار کرد: در صورت ثبت وقف‌های جدید با نیت قرآنی و فرهنگی خدمات بسیاری می‌توان در زمینه نهادینه‌سازی فرهنگ قرآن در جامعه انجام داد.
 
وی افزود: استان کردستان از نظر تنوع نیات موقوفات باید متحول شود و ضرورت ثبت وقف‌های جدید با نیات فرهنگی و قرآنی در جامعه بسیار احساس می شود.
 
حجت‌الاسلام نوروزی، ترویج و تبلیغ قرآن را یک وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با کمبود اعتبارات قرآنی مواجه است و نبود وقف‌های قرآنی دست این اداره را نسبت به  کمک به سایر نهادها در زمینه قرآنی بسته است.
 
وی بیان کرد: امید است با جهت‌دهی به نیات واقفان خیراندیش در خصوص ثبت وقف‌های قرآنی و فرهنگی زمینه را برای رشد و توسعه فرهنگی و حل مسائل برنامه‌های قرآنی در استان فراهم آوریم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: وجود وقف‌های قرآنی می‌تواند بسیاری از مشکلات برنامه‌های قرآنی را حل کند و ثبت وقف‌های قرآنی باید در اولویت خیرین استان قرار گیرد.
 
وی در پایان یادآور شد: کردستان از لحاظ قرآنی بسیار توانمند است و اجرای برنامه‌های قرآنی نیازمند اعتبار ویژه و حمایت تمامی نهادهای استان است.


captcha