پنجمین سالگرد كرسی تلاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی + عکس
کد خبر: 3535215
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

پنجمین سالگرد كرسی تلاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی + عکس

گروه بین‌الملل: مراسم پنجمین سالگرد كرسی تلاوت اذانگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ظهر امروز، 12 مهرماه در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.

پنجمین سالگرد كرسی تلاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم پنجمین سالگرد كرسی تلاوت اذانگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور و سخنرانی سید‌علی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن و سید‌میعاد صالحی، مدیر رادیو قرآن در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.
در این مراسم سرابی ضمن قدردانی از دست‌اندکاران کرسی تلاوت اذانگاهی بیان کرد: جریان برگزاری کرسی‌های تلاوت باید به یک جریان عمومی تبدیل شود؛ چرا که برای نشر فرهنگ انقلاب و اهل بیت(ع) به این کار نیازمندیم.
قائم‌مقام شورای عالی قرآن در ادامه تصریح کرد: فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) با یکدیگر پیوند ناگسستنی دارند و اگر بخواهیم هر کدام از این دو ثقل را تقویت کنیم باید در کنار هم باشد. باید از فرصت ماه محرم که دل‌ها به ارزش‌های الهی معطوف است، استفاده کنیم تا قرآن بیش از پیش در حد و اندازه‌هایی که جامعه شیعی شایستگی آن را دارد، تبلیغ شود.
وی گفت: برای بیمه‌کردن و جهانی‌کردن انقلاب اسلامی باید به ارزش‌های قرآنی که کمال را به دنبال دارد، توجه داشته باشیم و بیش از پیش با آن آشنا شویم. برنامه‌ها باید طوری باشد که مردم با قرآن آشنا شوند و این آشنایی با قرآن هم نباید فقط در آشنایی با صوت خلاصه شود، بلکه مردم باید با معارف و نکات تفسیری آیات آشنا شوند.
سرابی در ادامه بیان کرد: برای آشنایی بیشتر مردم با قرآن و معارف هم نیازمند برپایی محافل انس با قرآن هستیم و با برپایی کرسی تلاوت قرآن، سعی ما بر این است که در این مسیر گامی برداشته باشیم.
در ادامه این برنامه سیدمیعاد صالحی، مدیر شبکه رادیویی قرآن نیز در سخنانی گفت: در تلاش هستیم تا کرسی تلاوت را به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء دهیم. با تفاهمی که با شورای عالی قرآن داشتیم، تصمیم بر این شد تا بتوانیم کرسی‌های تلاوت را از نقاط محروم کشور به صورت زنده روی آنتن ببریم.
وی در ادامه افزود: ۱۷۰ مسجد در نقاط دورافتاده کشور افتتاح شده است که تلاش می‌کنیم در فواصل زمانی مناسب از آن‌ها هم به صورت زنده تلاوت پخش کنیم و مخاطبان را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم و بیش از پیش منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم.
صالحی با اعلام آمادگی رادیو قرآن برای ارتقای سطح کرسی تلاوت گفت: شبکه رادیویی قرآن این آمادگی را دارد که سطح تلاوت‌ها را افزایش دهد و علاوه بر موضوع تلاوت حتی مباحث تفسیری آیات هم مورد توجه قرار گیرد، همچنین رادیو قرآن سعی کرده است در محرم نیز برنامه‌های مناسبی داشته باشد چنان‌که سعی شده حداقل برنامه دو هیئت از هیئات مذهبی کشور به صورت زنده پوشش داده شود.
در پایان این مراسم كه جمعی از كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند، از بهترین قاری سال گذشته كرسی اذانگاهی استاد احمد ابوالقاسمی و همچنین دست‌اندركاران برگزاری كرسی قرآنی تقدیر شد.
بنا بر اعلام این خبر، دویست و‌نوزدهمین كرسی تلاوت اذانگاهی دقایقی قبل از اذان ظهر با تلاوت آیاتی از قرآن كریم توسط  استاد «سعید طوسی» به صورت زنده از رادیو قرآن در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
یادآور می‌شود، کرسی تلاوت اذانگاهی با همکاری شورای عالی قرآن، رادیو قرآن و ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دوشنبه هر هفته دقایقی قبل از اذان ظهر در حسینیه الزهرا (س) مجتمع امام خمینی(ره) برگزار و به صورت زنده از رادیو قران پخش می‌شود.
 
پنجمین سالگرد كرسی تلاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی + عکس

پنجمین سالگرد كرسی تلاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی + عکس
captcha