تهیه مستندی درباره خادم حرم اباعبدالله(ع) که مدافع حرم شد
کد خبر: 3534408
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

تهیه مستندی درباره خادم حرم اباعبدالله(ع) که مدافع حرم شد

گروه جهاد و حماسه: یکی از کارگردانان مذهبی و آئینی کشورمان از ساخت مستند جدیدی در مورد شهدای مدافع حرم خبر داد و به تشریح داستان آن پرداخت.

محمد جلیلی، کارگردان و مستندساز آثار آئینی، در گفت‌‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ساخت مستند جدیدی با موضوع شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: قصد داریم تا یک فیلم مستند جدید در مورد شهدای مدافع حرم بسازیم. برای این کار سوژه‌ای را نیز مشخص کرده‌ایم و باید برای ساخت این مستند به کربلا سفر کنیم.
وی در مورد اهداف ساخت این مستند بیان کرد: منعکس کردن زحمات خادمان حرمین شریفین در کربلا در مراسم سالانه اربعین، پرداختن به امر جهاد و دفاع از حرمین و انتخاب بین خادمی حرم و مدافع حرم بودن و اولویت‌ها، ارزش مقام شهادت در راه خدا و اهل بیت(ع) و منعکس کردن حماسه بزرگ اربعین و مهمان‌نوازی شیعیان عراق و عزاداری‌ها، از اهداف این مستند است که به شکل روایتی تحقیقاتی و تک‌قسمتی ساخته می‌شود. کل زمان مستند نیز بین 35 تا 40 دقیقه تخمین‌زده شده است و کل زمان مستند با محوریت تحقیق و پژوهش در مورد شهادت یکی از خادمان حرم است.
این مستندساز در مورد اثر جدید خود تصریح کرد: ایمان رحیمی که نقش یک دوست و محقق این مستند را بازی می‌کند با پرس‌وجو از همرزمان و خانواده شهید سرانجام با اخلاق و رفتار و تفکرات شهید «سیدعلی موسوی» آشنا می‌شود و همزمان این آشنایی برای بیننده مستند هم اتفاق می‌افتد. گروه مستندسازی از آغاز مراسم اربعین و ورود زائران به کربلا، چندین روز را به همراه ایمان رحیمی و در شلوغی این مراسم به دنبال کشف حقیقت می‌گذرانند. آن‌ها به چند شهر عراق سفر می‌کنند و تحقیقات خود را انجام می‌دهد. همزمان با تحقیقات در مورد شهید سیدعلی موسوی، گوشه‌ای از حماسه بزرگ اربعین و پذیرایی و عزاداری زائران نیز به نمایش در می‌آید.
جلیلی درمورد داستان این روایت بیان کرد: ایمان رحیمی که هر سال برای مراسم اربعین به عراق سفر می‌کند، به همراه یک گروه مستندسازی، وارد کربلا می‌شود. او هر سال به خانه یکی از دوستانش به نام «سیدعلی موسوی» که خادم حرم امام حسین(ع) است می‌رود و چند روزی در آنجا اقامت دارد. ایمان رحیمی به شغل خادمی حرم در کربلا علاقه بسیاری داشته و سعی کرده بود تا به این مقام برسد. او همیشه به دوستش «سیدعلی موسوی» که خادم حرم بود غبطه می‌خورد. ولی امسال که او با گروه مستندسازی به کربلا آمد، هرچه در پی دوستش، سید علی پرس‌وجو می‌کند، او را پیدا نمی‌کند. ایمان به گروه مستندسازی که همراهش بود قول داده بود تا آن‌ها را به خانه سیدعلی ببرد تا در آنجا مستقر شوند. سرانجام یکی از دوستان مشترکشان خبر شهادت سیدعلی را به او می‌رساند. ایمان رحیمی که از شهادت دوستش که سعی کرد تا او نیز خادم شود بسیار ناراحت می‌شود و این سوال برای او پیش می‌آید که چرا این شغل را رها کرده و به جمع مدافعان حرم پیوسته؟ برای پی بردن به افکار و نحوه شهادت دوستش «سیدعلی موسوی» تحقیقاتی را انجام می‌دهد و همزمان گروه مستندسازی از تلاش‌های او مستند تهیه می‌کنند و با خانواده و دوستانش دیدار می‌کند.
جلیلی در مورد سوژه اصلی این مستند گفت: «سیدعلی موسوی» بعد از شروع فعالیت‌های گروه تروریستی داعش لباس خادمی را از تن درآورده و لباس جهاد را می‌پوشد و به جمع مدافعان حرم می‌پیوندد و در عملیات آزادسازی شهر آمرلی به شهادت می‌رسد.
این کارگردان به زمان آغاز تصویربرداری اشاره کرد و گفت: تصویربرداری این مستند همزمان با اربعین حسینی آغاز می‌شود و تا بهمن‌ماه سال جاری آماده پخش خواهد شد. همچنین قصد داریم تا این مستند را در جشنواره‌های مختلف مستندسازی و فیلم‌سازی شرکت دهیم.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۴:۱۶
0
0
ساخت مستند در مورد شهدای مدافع حرم موجب شناخت مردم با رشادت‌ها و مبارزات ‌آنها می‌شود
captcha