احیای هنرهای سنتی، مأموریت هنرستان هنرهای زیبای اصفهان است
کد خبر: 3533457
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
ارزانی:

احیای هنرهای سنتی، مأموریت هنرستان هنرهای زیبای اصفهان است

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مأموریت هنرستان هنرهای زیبای اصفهان که همچون نگینی در شهر اصفهان و ایران می‌درخشد، احیای هنرهای سنتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شب گذشته در مراسم نکوداشت هشتادمین سال تاسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان 50 هنرمند نشان درجه یک هنری را کسب کرده‌اند، ولی بسیاری از عزیزان هنرمند در اصفهان که شایسته اخذ مدرک درجه یک هنری هستند، برای اخذ مدرک اقدامی نکرده‌اند.
وی افزود: هنرستان هنرهای زیبا از زمان تأسیس خود در ۱۳۱۵ تا به امروز، همچون نگینی در شهر اصفهان و ایران می‌درخشد که در آن هنرمندانی نظیر فرشچیان تربیت یافته‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: مسئولان و هنرمندان این هنرستان در حال تنظیم افق ۱۴۰۴ هنرستان هنرهای زیبا هستند و ماموریت فعلی هنرستان احیای هنرهای سنتی است.
ارزانی بیان کرد: هنرستان هنرهای زیبا، 80 سال تعلیم و تربیت و تذهیب و تزکیه و پرورش هنرمندان شاخص آن هم  نه برای اصفهان، بلکه برای ایران و جهان اسلام را پشت سر گذاشته است.
وی ادامه داد: انتظار داریم  هنرستان هنرهای زیبا اصفهان در اینده نیز نسل جدیدی از هنرمندان همچون فرشچیان‌ها را به جامعه تحویل دهد.
گفتنی است، در این مراسم از 50 هنرمند نشان‌دار درجه یک اصفهانی تقدیر و سردیس 11 هنرمند بزرگ اصفهان رونمایی شد.
captcha