آیین نکوداشت هشتادمین سال تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد
کد خبر: 3533373
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
با حضور وزیر ارشاد و استاندار اصفهان؛

آیین نکوداشت هشتادمین سال تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد

گروه هنر: مراسم نکوداشت هشتادمین سال تأسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان وی، استاندار اصفهان و هنرمندان اصفهانی شب گذشته، 5 مهرماه در محل این هنرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان شب گذشته دوشنبه 5 مهرماه در مراسم جشن نکوداشت هشتادمین سال تاسیس هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، با اشاره به برگزاری اخیر شورای جهانی صنایع دستی و هجدهمین همایش مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی از ۲۲ کشور دنیا در اصفهان، اظهارکرد: این رویداد مهم گواهی به شأن و منزلت هنری استان اصفهان است.
وی افزود: حدود ۵۰ سال قبل به عنوان یک دانش آموز که از کنار ساختمان هنرستان هنرهای زیبای اصفهان عبور کردم، با دیدن این ساختمان ابتدا فکر کردم این بنا با آن ستون‌ها و درختان کاج، متعلق به سران دولتی و مسئولان مملکتی آن زمان است، که در همان لحظه از مرد میانسالی که شاید یکی از اساتید این هنرستان بود، سوال کردم اینجا کجاست که جواب دادند اینجا هنرستان است که در آن انسان‌های بزرگ تربیت می‌شود که در آینده باعث افتخار این کشور هستند.
وی در ادامه گفت: در ۱۵ بهمن ۹۳ در سفر دولت تدبیر و امید به اصفهان، آقای روحانی، رییس جمهور سوال کردند «چه فکری برای آینده اصفهان کرده‌اید» و با افتخار گفتم، ما تنها استانی هستیم که طرح آمایش سرزمین را تهیه کرده‌ایم که یک کار علمی و برنامه ریزی بزرگ می‌باشد که در استان‌های دیگر سابقه نداشته است.
استاندار اصفهان ادامه داد: در آن جلسه به رییس جمهور گفته شد که در این برنامه آمایش سرزمین، به این نتیجه رسیدیم که دیگر دودکش کارخانه لازم نداریم، دیگرپمپ آب لازم نداریم، بلکه باید که مبنای توسعه را علم و فناوری قرار دهیم.
زرگرپور بیان کرد: به‌ رییس جمهور گفتم که اصفهان از لحاظ دانشگاهی و صنعت رتبه اول را دارد که رئیس جمهور در ادامه  صحبت‌ها گفتند که پس جایگاه هنر کجاست، زیرا اگر هنر در اصفهان جایگاهی نداشته باشد، پس در کجا جایگاه داشته باشد.
وی ادامه داد: تازه دانستیم که چه غفلتی کرده‌ایم هنر که جان‌مایه استان است را نادیده گرفته‌ایم و چقدر مسائل مادی آن قدر ما را در خود غرق کرده که نفهمیدیم که استان اصفهان مهد هنر است و هنر وهنرمندان برند آن هستند.
استاندار اصفهان ادامه داد: اخیرا جمعی از فیلسوفان و متفکران فرانسوی به اصفهان سفر کردند که در دیداری که با آن‌ها داشتیم به آن‌ها گفتم که شما می‌دانید مردم ایران نوفل لوشاتو را بیشتر از ایفل می‌شناسند که ایشان در جواب گفتند« شما هم می‌دانید که مردم دنیا، اصفهان را بیشتر از ایران می‌شناسند».
captcha