كمترین میزان موقوفات كشور در زمینه قرآنی است/ ثبت 1600 وقف جدید در سال جاری
کد خبر: 3532185
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
شرفخانی:

كمترین میزان موقوفات كشور در زمینه قرآنی است/ ثبت 1600 وقف جدید در سال جاری

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با بیان اینكه كمترین میزان موقوفات كشور در زمینه قرآنی است، گفت: سالانه درآمد این موقوفات حدود یك میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور شب گذشته، 31 شهریور در حاشیه شركت در مراسم سالروز تأسیس موسسه مكتب‌القرآن ثارالله لامرد، در جمع خبرنگاران، با ابراز تأسف از اینكه كمترین سهم در موقوفات مربوط به موقوفات قرآنی است، اقدامات انجام شده از سوی موسسه مكتب‌القرآن ثارالله را مورد تمجید قرار داد و گفت: این موسسه تجلی‌ مدیریت جهادی در عرصه قرآنی و نماد یك نهاد موفق در این عرصه است.
وی با بیان اینكه كمترین میزان موقوفات كشور در زمینه قرآنی است، به میزان درآمدهای این موقوفات اشاره كرد و افزود: سالانه درآمد این موقوفات حدود یك میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از اجرایی و ثبت شده 1600 وقف جدید از ابتدای 95 تا پایان مردادماه خبر داد و گفت: سال 94 در سراسر كشور بالغ بر 2800 وقف جدید ثبت شد.
شرفخانی همچنین با بیان اینكه در كل كشور 175 هزار موقوفه و 809 نیت واقف وجود دارد، گفت: در دوران ستم‌شاهی، به‌دلیل ظلمی كه به وقف می‌شد، با كاهش تقاضاها روبه‌رو بودیم اما از ابتدای انقلاب تا سال 89 هر سال به‌طور متوسط 198 مورد وقف انجام شده است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با تصریح اینكه محدودیتی برای نیات واقف وجود ندارد، گفت: وقف‌های جدید نیز بیشتر در راستای رفع نیازهای مردم است. وقف برای رسانه و حتی در زمینه محیط ‌زیست یا توسعه فناوری‌های نوین نیز می‌تواند انجام شود.
معاون سازمان اوقاف و امورخیریه، وقف مشاركتی و جمعی را از نمونه‌های وقف جدید عنوان و اضافه كرد: با استفاده از این شیوه، موضوع احداث بیمارستان بزرگ تخصصی سرطان جنوب كشور در شیراز پیگیری می‌شود.
captcha