این روزهای صحن حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3530170
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

این روزهای صحن حضرت زهرا(س)

گروه جامعه: ساخت صحن مبارک حضرت زهرا (س) در حرم امیرالمؤمنان علی(ع) با 220 هزار مترمربع، پیشرفت بیش از 60 درصدی دارد و مرحله باقیمانده شامل نازک‏‌کاری و توکاری شبستان 100 هزار متری با معماری اصیل ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ای فاطمه جان فرزندانت در این برهه و در ایران اسلامی می‌دانند که هر جا نام نشانی از حضرت علی (ع)، هست نام و نشانی هم از شما باید باشد. لذا ستاد بازسازی عتبات عالیات اکنون توانسته است در نجف اشرف و در جوار بارگاه ساقی کوثر با همکاری تولیت حرم مطهر علوی، دیوان وقف شیعی عراق و تاییدات حضرت آیت الله سیستانی، ساخت صحن حضرت زهرا (س) را با مشخصات ذیل آغاز کند.

ساخت صحن مبارک حضرت زهرا (س) در حرم امیرالمؤمنان علی(ع) با 220 هزار مترمربع، پیشرفت بیش از 60 درصدی دارد و تاکنون 60 درصد این پروژه انجام شده و مرحله باقیمانده شامل نازک‏‌کاری و توکاری شبستان 100 هزار متری با معماری اصیل ایرانی است.

این روزهای در صحن حضرت زهرا(س)، در نجف

گفتنی است کشورهای زیادی در مزایده طراحی صحن حضرت زهرا (س) شرکت کرده بودند که طرح جمهوری اسلامی از سوی دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی برنده این مزایده شد. این طرح با معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته خواهد شد و نمایانگر هنر ایرانی در کنار اعتقادات عمیق دینی و مذهبی و علاقه مردم ایران به اهل بیت (ع) خواهد بود.

تنها شبستان و محل استراحت زائران که دارای امکانات گرمایشی و سرمایشی است، 100 هزار متر مربع وسعت دارد که باعث رفاه حال خیل عظیم زائران امام اول شیعیان خواهد شد.

این روزهای در صحن حضرت زهرا(س)، در نجف

شبستان در فاز اول طرح توسعه حرم علوی قرار دارد که شروع فعالیت عمرانی در این فاز از حدود یک سال و نیم پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تاکنون به طور غیرقابل باوری حدود 60 درصد پیشرفت داشته است.

مرحله باقیمانده شبستان صحن را نازک‌کاری و توکاری آن شامل می‌شود که در این بخش، حساسیت خاصی به کار معماری اصیل ایرانی وجود دارد و این امر نیاز به هزینه‌ بیشتری است. این طرح به طور منطقی چهار سال دیگر طول می‌کشد.

این روزهای در صحن حضرت زهرا(س)، در نجف

بنا به گزارش ایکنا فاز اول این پروژه به مساحت 110 هزار متر مربع از دو سال قبل با تخریب هتل های ضلع غربی حرم و خاکبرداری با عمق 11 تا 17 متر آغاز شد؛ اکنون پس از اتمام شمع ریزی اطراف گود و پایان عملیات ساخت اسکلت بخش زیارتی پروژه (فاز اول)، در مرحله نازک کاری  قرار دارد.

این روزهای در صحن حضرت زهرا(س)، در نجفاین روزهای در صحن حضرت زهرا(س)، در نجفاین روزهای در صحن حضرت زهرا(س)، در نجفاین روزهای در صحن حضرت زهرا(س)، در نجفتصاویر: وهاب خدابخشی

captcha