تشریح برنامه‌های بنیاد غدیر شهر کوهسار به مناسبت دهه ولایت
کد خبر: 3529483
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

تشریح برنامه‌های بنیاد غدیر شهر کوهسار به مناسبت دهه ولایت

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه و رئیس بنیاد غدیر شهر کوهسار استان البرز برنامه‌های دهه ولایت را تشریح کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، امام جمعه و رئیس بنیاد غدیر شهر کوهسار استان البرز ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، گفت: جوامع بشری نیازمند یادآوری و حضور همیشگی هویت‌های فرهنگی و اصالت‌های معنوی است و زنده نگه داشتن شعایر الهی، رسالتی است که بر مرزبانان عقیده و ایمان، لازم و ضروری است.
وی افزود: رسول اکرم(ص) با تأکید بر این نکته فرموده‌اند «به من تبریک بگویید؛ زیرا خداوند مرا به پیامبری و اهل بیتم را به امامت ممتاز ساخته است».
امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار استان البرز در ادامه تأکید کرد: شناختن مرزهای بلند غدیر، بازگویی این شکوه و جشن و سرور این عید بزرگ، در راستای آن پاسداشت است.
وی ادامه داد: به‌دلیل اهمیت عید غدیر به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیاد اسلامی، طی چند جلسه در شورای فرهنگ عمومی و بنیاد بین‌المللی غدیر برای پاسداشت این روز بسیار مهم تدابیر لازم اندیشیده شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش چندار بیان کرد: به مناسبت این ایام برگزاری مسابقات ورزشی بین ادارات و کارکنان شهرداری و دهیاری‌های بخش چندار برنامه‌ریزی شده و مسابقات ورزشی دیگری در رده‌های نوجوانان و جوانان برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در شب عید غدیر تمامی مساجد سطح بخش چندار و شهر کوهسار برنامه سخنرانی، مداحی و جشن برگزار خواهند کرد و در روز عید غدیر نیز اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شربت و شیرینی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام محمدی افزود: صبح روز عید سعید غدیر برگزاری دعای ندبه در مصلی شهر و بازدید از خانواده‌های شهدا و سادات معظم برنامه‌ریزی شده است که با حضور مردم، روحانیون و سادات معظم برگزار خواهد شد.
رئیس بنیاد بین‌المللی کوهسار استان البرز در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با توجه به تقارن دهه ولایت و هفته دفاع مقدس مراسم مرکزی این دو مناسبت مهم در روز سه‌شنبه، ۳۰ شهرویرماه رأس ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار شهر کوهسار و با سخنرانی سردار استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز برگزار خواهد شد که از مهم‌ترین برنامه‌های این روز می‌توان اهدای شال سبز به سادات محترم حاضر در مراسم، تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، مداحی و مولودی‌خوانی، قرعه‌کشی مسابقه بزرگ عید غدیر و اهدای جوایز اشاره کرد.
وی عنوان کرد: سنت دیرینه در غدیر، تبریک خاص آن است که مفاهیم والای این روز را بازتاب می‌دهد و در همین رابطه امام صادق(ع) می‌فرماید «هرگاه در این روز، برادر مؤمن خود را ملاقات کردی، بگو: شکر خدای که ما را به این روز گرامی داشته و از مؤمنان و وفاداران به پیمانی قرار داده است که با ما بسته و ما را از منکران و تکذیب کنندگان روز قیامت قرار نداده است».
captcha