همایش تجلیل از آزادگان قمی برگزار می‎شود
کد خبر: 3522940
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

همایش تجلیل از آزادگان قمی برگزار می‎شود

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از برگزاری همایش تجلیل از آزادگان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، سردار سیدجواد هاشمی پیش از ظهر امروز 25 مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: اگر ندای هدایتگری آزادگان نبود، این کشور با چالش‎های مختلفی روبرو می‎‌شد.
وی افزود: این مردان بزرگ با غیرت و صلابت ایستادگی کردند و با جان‎‌های تکه تکه و قطعه‎هایی از آنها، بی‌ادعا، با تن‎های سوخته و آثار شکنجه‌ای که در بدن داشتند در نبود امام عزیزشان به کشور بازگشتند.
وی اظهارکرد: برای هدایت نسل چهارم انقلاب باید به آنها تفهیم کرد که آزادگان زیرشکنجه‎ها رفتند و ماه‎ها شکنجه را تحمل کردند ولی یک لحظه از آرمان‎های امام عدول نکردند.
مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان قم بیان کرد: آزادگان ما کسانی بودند که زیر شلاق‎ها و شکنجه‎ها یک بار حریت نظام را لکه دار نکردند؛ آنها با نثار جان خود از امام فقیدشان دفاع کردند؛ زمانی که شهید تندگویان اسیر شدند قرار به مبادله ایشان با اسرای خلبان عراقی مطرح شد ولی خانواده ایشان بیان کردند که اگر بخاطر یک نفر قرار است که هفت خلبان عراقی مردم ایران را از بین ببرند حاضر به این کار نیستند.
وی گفت: منویات رهبری نسبت به آزادگان و همچنین سفارشات امام راحل نسبت به آزادگان باید سرلوحه خدمت گذاری به این قشر شریف باشد؛ همان بزرگانی که تا امروز از حریم ولایت دفاع کرده‌اند.
هاشمی با ذکر این مطلب که هم در استان قم بیش از 600 آزاده حضور دارند که 11 نفر به از آنها لقاالله پیوسته‎اند، تصریح کرد: 20 آزاده نخبه در استان قم حضور دارند؛ اکثر آزادگان را روحانیون تشکیل می‏دهند که با ممارست علمی و فرهنگی خود حتی به مقام مرجعیت نیز رسیدند و امروز چراغ راه آیندگان هستند.
وی گفت: در همین راستا مراسم تجلیل از آزادگان استان قم در 26 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا در مجتمع امام خمینی(ره) و با حضور و سخنران حسن قشقاوی معاون وزارت خارجه برگزار می‎شود.
captcha