چهره زیبای اسلام ناب را با پیروی از امام صادق(ع) تبیین کنیم
کد خبر: 3518606
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

چهره زیبای اسلام ناب را با پیروی از امام صادق(ع) تبیین کنیم

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تأکید بر این که جامعه ما امروز رسالت جعفری دارد، اظهار کرد: امروز ما وظیفه داریم با پیروی از امام جعفر صادق(ع)، چهره زیبای اسلام ناب را با علم و عمل خود تبیین‌گر باشیم و اجازه ندهیم دشمنان به مقاصد شومی که در پی آن هستند، برسند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز هشتم مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مناسبت نهم مرداد، روز اهدای خون گفت: روز اهداء خون، اهداء زندگی نامیده شده است که نام‌گذاری مناسبی است زیرا اهدای خون هم برای خود اهدا کننده مفید و به سلامتش می‌انجامد و هم کمک به حیات بخشیدن به دیگران است لذا در این جهت همگان باید سهیم باشند.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به ۱۲ مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۵۹، افزود: از آن جایی که در رأس این مجموعه آیت الله جنتی شخصیتی عظیم‌القدر و عالمی فقیه و بصیر و مجاهد قرار دارد این مجموعه به لحاظ این خصوصیت و جایگاه و مدیریت توانسته در مواقع حساس انقلاب نقش آفرین باشد و به کالبد نظام، جان تازه بدمد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: شورای هماهنگی تبلیغات علاوه بر این که مناسبت‌های مختلف انقلاب را گرامی می‌دارد، در مواقعی که حضور به موقع لازم است، در میدان حاضر می‌شوند و عرصه را برای حضور فراهم می‌کنند تا مردم به میدان بیایند و انقلاب و نظام را یاری کنند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام به ۲۵ شوال سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع)، اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های امام صادق(ع) تشکیل یک دانشگاه عظیم تبیین‌گری برای اسلام در شرایطی که دشمنان با تمام وجود به جان اسلام افتاده بودند و یک اسلام مخدوش، اشرافی گری و مادی گرایانه به جامعه ارائه می‌دادند، بود.
امام جمعه شهرکرد شرایط امروز جهان اسلام را مشابه با شرایط دوران امام صادق(ع) دانست و تصریح کرد: امروز هم دقیقاً نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام با کار شیطنت‌آمیز بنی‌امیه‌ها و بنی‌عباس های عصر اعم از چهره‌های داخلی و خارجی مواجه است که در زیر سایه استکبار دست به دست هم داده‌اند تا چهره اسلام را مخدوش کنند و یک چهره اشرافی‌گری و سازش‌کارانه و گاهی یک چهره خشن از اسلام به جهان عرضه کنند.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر این که جامعه ما امروز رسالت جعفری دارد، اظهار کرد: امروز ما وظیفه داریم با پیروی از امام جعفر صادق(ع)، چهره زیبای اسلام ناب را با علم و عمل خود تبیین‌گر باشیم و اجازه ندهیم دشمنان به مقاصد شومی که در پی آن هستند، برسند.
امام جمعه شهرکرد با یادآوری برگزاری بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در استان، گفت: این طرح در مقام تبیین‌گری چهره زیبای اسلام ناب بوده و هست.
حجت الاسلام نکونام در پایان به آغاز دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) اشاره و گفت: حضرت معصومه(س) الگویی بسیار زیبا و ارزشمند برای دختران است که پاک، عفیفه و بسیار ملکوتی زندگی کرد.
captcha