«رسانه ملی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» منتشر شد
کد خبر: 3517295
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

«رسانه ملی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» منتشر شد

گروه اجتماعی: كتاب رسانه ملی، اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل توسط اداره‌كل پژوهش‌های اسلامي صدا و سيما منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، با ظهور انقلاب اسلامی و شكل‌گيری حكومت اسلامي در ايران سخن از تلاش و كوشش براي عدم تبعيت از دشمن به ميان آمد و نگاه‌ها به سمت آموزه‌های وحيانی دوخته شد. ظهور چنين حكومتي آن‌هم در منطقه آسياي جنوب غربي كه ازلحاظ اقتصادی و ژئوپليتيكي داراي اهميت بسيار زياد است، باعث شد كه نظام استكبار جهاني با تمام قوا به مبارزه با انقلاب برخيزد.
موفقيت در پيمودن گام‌های زنجيره تمدن اسلامی و الهام‌بخش شدن حكومت اسلامي براي ديگر ملت‌ها، ضرورت نظريه‌پردازي و برنامه‌ريزي براي دستيابي به عوامل مقوم نظام يعني اقتصاد، علم و فناوري و فرهنگ ضروري مي‌نمود. 
عدم موفقيت دشمنان در عرصه نظامي و تلاش ناكام آنان براي مقابله و تغيير حكومت اسلامي، دشمن را ناگزير به ورود به عرصه‌هاي ديگر نمود. يكي از اين عرصه‌ها كه در سال‌هاي اخير نيز بسيار موردتوجه دشمن بوده است، عرصه اقتصادي است. 
انقلاب اسلامي مكلف به نوآوري و نظريه‌پردازي و الگوسازي در اين عرصه  گرديد كه با درايت و راهبري رهبر فرزانه انقلاب، حركت در اين مسير آغاز گرديد و طي گام‌هايي كه با رهنمودهاي معظم له برداشته شد ايشان الگوي «اقتصاد مقاومتي» را يك الگوي علمي متناسب با نيازهاي كشور و راه‌حل مشكلات اقتصادي كشور دانستند.
در اين ميان نقش مهم و اساسي رسانه ملي با توجه به  كاركردهاي مختلف آن در حوزه‌هاي مختلف نظير تبيين،ترويج و تبليغ اصل مهم سياست اقتصاد مقاومتي و همچنين ايجاد فضاي تضارب افكار جهت راه‌يابي به اقدامات عملي . اجرايي نقش رسانه ملي را دوچندان كرد.
حضور راديو و تلويزيون در اين عرصه، مستلزم تعيين مأموريت، هدف‌گذاري صحيح، تبيين راهبردها و سياست‌گذاري متناسب با اهداف، برنامه‌ريزي جامع محتوايي، برنامه‌سازي مطلوب و مديريت هوشمندانه و كارآمد است.
در همين راستا اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه همانند سال‌هاي قبل بر خود فرض دانست تا با لبيك به نداي رهبر معظم انقلاب با تبيين مفاهيم و مؤلفه‌ها و راهبردهاي رسانه ملي در مسير تحقق فرمان‌ها مقام معظم رهبري و تبيين نقشه راه پياده سازي اقتصاد مقاومتي كه ريشه در اقتصاد اسلامي دارد، رسانه ملي را ياري نمايد.
رهنمودهای امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري، مفهوم‌شناسي، ابعاد و مؤلفه‌هاي اقتصاد مقاومتی، آيات و روايات وارده در اين موضوع، نقشه راه پياده‌سازی اقتصاد مقاومتي، راهبردهاي رسانه ملی در اين زمينه، سوژه‌ها و ايده‌هاي كاربردي، كارشناسان خبره و صاحب اثر و قابل‌استفاده در رسانه ملي و همچنين پيشنهاد منابع، مقالات و پايان‌نامه‌هاي نگاشته شده در موضوع اقتصاد مقاومتي ساختار اثر حاضر را تشكيل مي‌دهد.
در اين كتاب تلاش محققان و پژوهشگران عرصه دين، اقتصاد و رسانه بر آن است كه مختصات اجرايي و بسترهاي اقدام عملي اقتصاد مقاومتي مبتني بر ارزش¬هاي اسلامي، راهكارهاي رسانه‌اي، ايجاد ظرفيت‌هاي فرهنگي و ديني را در فرهنگ عمومي شناسايي كنند.
captcha