نگاهی به نرم‌افزار جامع اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان
کد خبر: 3513593
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

نگاهی به نرم‌افزار جامع اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان

گروه فضای مجازی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نرم‌افزار جامع مسابقات قرآن دانش‌آموزان حاوی اطلاعاتی مرتبط با مسابقات قرآن دانش‌آموزی اعم از اخبار، اطلاعیه و آئین‌نامه مسابقات قرآن، دل‌نوشته، کمپین لبیک یا امام، ختم صلوات، معرفی داوران مسابقات، زمان‌بندی مسابقات و ... است.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی درخصوص نرم‌افزار جامع مسابقات قرآن دانش‌آموزان ابراز کرد: این نرم‌افزار بی‌سابقه، حاصل تلاش دانش‌آموزان بوده است و 18 تیرماه در جلسه هماهنگی این مسابقات و با حضور مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.
وی محتوا و قابلیت‌های این نرم‌افزار قرآنی را تشریح کرد و گفت: نرم‌افزار جامع مسابقات قرآن دانش‌آموزان حاوی اطلاعاتی مرتبط با مسابقات قرآن دانش‌آموزی اعم از اخبار، اطلاعیه و آئین‌نامه مسابقات قرآن، دل‌نوشته، کمپین لبیک یا امام، ختم صلوات، معرفی داوران مسابقات، زمان‌بندی مسابقات، گالری تصاویر لحظه به لحظه مسابقات سال گذشته و مسابقات قرآن امسال است.
مهدوی‌خواه بارگذاری نقشه فضای برگزاری مسابقات، نقشه حرم مطهر رضوی، مسابقه قرآنی چهار گزینه‌ای، فضایی برای بارگذاری عکس‌های شخصی خود دانش‌آموزان با موضوع «لبیک یا امام»، جایگاهی برای درج سخن والدین آنان و طرح نظرات‌شان با مسئولان آموزشی و نیز ارائه دیدگاه‌هایشان درخصوص مسابقات قرآن و نیز درج دلنوشته برای امام رضا(ع) را بخشی از اطلاعات این محصول فرهنگی عنوان کرد.
وی نرم‌افزار کاربردی را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: رویکرد ما از عملیاتی کردن ایده این طرح که به خود دانش‌آموزان تعلق دارد، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در رابطه با مسابقات قرآن دانش‌آموزی است؛ همچنین به دنبال آن هستیم در کنار فعالیت و فضای رقابتی، به تقویت بعد فرهنگی و تربیتی آن نیز توجه شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در ادامه راه این مسابقات در سال‌های آتی بنا داریم تا از مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، بار بخش اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام در مسابقات از مسیر این نرم‌افزار طی شود؛ چرا که با بررسی‌های صورت گرفته از دانش‌آموزان حاضر در مسابقات، در این زمینه در ادوار گذشته خلأهایی حس می‌شد.
دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور با بیان اینکه این کار از ایده تا انجام، محصول همکاری دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم آموزشی است، افزود: از امروز، این نرم‌افزار در سامانه اطلاع‌رسانی «ایران‌پرورشی» قابل دانلود و دسترسی برای همه دانش‌آموزان است.
مهدوی‌خواه بیان کرد: برای این منظور هر فرد می‌تواند در این نرم‌افزار، یک نام کاربری تعریف کرده و عضو آن شود و با هر نوع فعالیت در بخش‌های متنوع طراحی شده بر روی آن، امتیاز کسب کند و با امتیازات کسب شده‌اش در طول مسابقات، امتیازاتی را دریافت کند؛ همچنین از سوی آموزش و پرورش نیز در شب پایانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی، به عنوان ستارگان قرآنی معرفی شده و جوایزی را دریافت می‌کنند.
وی افزود: عنوان این نرم افزار «قرآن، عترت و نماز» انتخاب شده است که علاقه‌مندان می‌توانند این نرم‌ افزار را از سامانه اطلاع‌رسانی مسابقات به نشانی www.Iranparvareshi.ir دانلود و استفاده کنند.
وی ادامه داد: امسال ستاد اجرایی مسابقات تهیه تنها یک نرم‌افزار اطلاع رسانی در محیط اندروید را مصوب کرد و مقرر شد از طریق این نرم‌افزار اطلاع‌رسانی لازم در رابطه با مسابقات و فوق برنامه‌های جنبی صورت پذیرد.
یادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی از 26 تیرماه تا اول مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


captcha