امدادگران هلال احمر و خدمت در شب‌های قدر
کد خبر: 3510729
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

امدادگران هلال احمر و خدمت در شب‌های قدر

گروه اجتماعی: در شبی که خداوند سبحان هر امري را بر طبق حكمت خودش برای انسانها تنظيم می کند به سراغ کسانی می روم که عاشقانه و مخلصانه در کنار مومنان و مناجات کنندگان با خدا در حال خدمت هستند؛ امدادگران هلال احمر.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، شب قدر شب مناجات با خدا و شب راز و نیاز است، شبی که در آن تمام امورات انسان در آن تعیین می‌شود.
شبی که قرآن در آن نازل شده است «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» و شب پر برکتی که خدا آنرا به زیبایی توصیف کرده: «وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ(2) أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَهٍ مُّبَارَکَهٍ ۚ إِنَّا کُنَّا مُنذِرِینَ(3) فِیهَا یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ(4)، سوگند به اين كتاب آشكار، كه ما آن را در شبي پربركت نازل كرديم، ما همواره انذار كننده بوده‌‏ايم، در آن شب كه هر امري بر طبق حكمت خداوند تنظيم مي‏گردد.»(دخان آیه 2تا 4)
شب قدر، فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی و گناه و شبی است برای گریه و زاری پیش خدا و سبک شدن روح از بار گناهان و رهایی از آتش جهنم، فرصتی دوباره برای اظهار شرمساری و پشیمانی از گذشته و طلب عفو بخشش است.
شب قدر شبی است که بسیاری از انسانها به مساجد و اماکن مذهبی می‌روند تا به خدا بیشتر نزدیک باشند و از فرصت دعا و نیایش بهره ببرند اما کسانی هستند که امکان حضور در مساجد به دلیل خدمت در ادارات مختلف از جمله پاسگاه‌ها، مناطق مرزی، بیمارستان‌ها و ادارت برق ندارند، گرچه همه بیدارند و خالصانه در حال خدمت هستند ولی فرصت حضور در خانه خدا از دست رفته است.
خدمت مخلصانه امدادگران هلال احمر
از افرادی که این شب‌های عزیز بیدارند و خدمت می‌کنند امدادگران و داوطلبان خدمت در هلال احمر هستند که مخلصانه و بدون هیچ چشمداشتی در این شب‌ها در کنار مردم به خدمت مشغولند از جمله در مصلی نماز جمعه سبزوار، کسانی که آماده‌اند برای امداد رسانی و بیدارند تا مبادا از مومنانی که با خدا راز و نیاز می‌کنند کسی به دلیل نبود کمک‌های اولیه آسیب ببیند و یا فشار خونشان از کنترل خارج شود.
محمدعلی جباری ثانی، رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از داوطلبان در پایگاههای هلال احمر در این شبهای عزیز در حال خدمت هستند، تصریح کرد: 35 نفر از امدادگران این سازمان برای ارائه کمک‌های اولیه و خدمات اولیه پرستاری و امداد رسانی در مصلی نماز جمعه و مزار شهدای گمنام سبزوار برای خدمت رسانی به مومنان و نمازگزاران در مراسم شب قدر در حال خدمت هستند.
وی با ابراز اینکه افراد حاضر دوره‌های ویژه و آموزشهای تخصصی را طی کرده‌اند و به صورت دواطلبانه در حال خدمت هستند، بیان کرد: این افراد در شب قدر برای کمک به کسانی که احتمالا دچار ایست قلبی شوند و یا نیاز به کنترل فشار خون و خدمات اولیه پزشکی داشته باشند در محل با تجهیزات اولیه به حالت آماده باش قرار دارند.
توزیع سبد غذایی همزمان با سفره‌های افطاری
رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار همچنین با اظهار اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان طرح همای رحمت با توزیع 150 سبد غذایی در بین نیازمندان اجرا شده است، عنوان کرد: در این ایام با کمک خیرین شهرستان به دو هزار نفر افطاری توسط این سازمان داده شد.
جباری ثانی با اشاره به اینکه هزینه این سفره‌های افطاری و توزیع سبد کالا قریب به 250 میلیون ریال شده است، بیان کرد: تمام هزینه‌های انجام شده از محل کمک‌های خیرین جمع‌آوری شده و به افراد نیازمندی که از قبل شناسایی شده‌اند، پرداخت شده است.
captcha