عرضه مجموعه قرآن‌های نفیس محمدصادق خرازی در نمایشگاه
کد خبر: 3507777
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
برای اولین بار صورت پذیرفت؛

عرضه مجموعه قرآن‌های نفیس محمدصادق خرازی در نمایشگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: غرفه مجموعه قرآن‌های خطی و نفیس سیدمحمدصادق خرازی برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی قرآن دایر شد.

سیدمحمدصادق خرازی، از مسئولان سابق وزارت امور خارجه کشور و یکی از مجموعه‌داران قرآن‌های نفیس در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اولین حضور خود در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: برای اولین بار غرفه اینجانب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران ایجاد شده و توانستیم بخشی از قرآن‌های خطی مجموعه خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این غرفه که در بخش هنری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ایجاد شده است، 49 اثر عموما قرآنی به جز یکی دو اثر به صورت مقطعه و قطعات قرآن کریم ارائه شده است.

خرازی در ادامه تصریح کرد: در این غرفه نمونه‌های بی‌نظیری از سیر کتابت قرآن کریم ارائه شده است که از تک برگ کوفی و نیز طوماری قرآن تا اقلام شش‌گانه خوشنویسی موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این غرفه قرآن‌های خطی از شروع کتابت قرآن تا پایان دوره قارجاریه وجود دارد، گفت: قرآن‌های خطی کتابت شده از قرن دوم هجری قمری به بعد به خط کوفی در این غرفه در معرض دید عموم قرار دارد.

خرازی در ادامه با بیان اینکه این غرفه بخش کوچکی از مجموعه اصلی است، تصریح کرد: این غرفه قرآنی؛ هم جنبه پژوهشی دارد و هم جنبه کلکسیونری و علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان می‌توانند نمونه‌های مختلف قرآنی را در آن از نزدیک مشاهده کنند.

وی همچنین، با بیان اینکه در این غرفه نمونه‌هایی از قرآن‌های چاپی که با هزینه شخصی خود به چاپ رسانده است نیز در معرض دید عموم قرار داده، اظهار کرد: از این نمونه‌ها می‌توان به قرآن‌های چاپ کشور آلمان و نیز نمونه‌هایی که با همکاری آستان قدس رضوی و و موزه ملک به چاپ رسیده است اشاره کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
انگولکچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۴:۱۷
0
0
تقبل اللّه خرازی جان! معلوم میشه در دوران پرخطیر مسؤلیت حسابی حواست به کارت بودها...!
captcha