نماز جمعه؛ محلی برای امید دادن به مردم
کد خبر: 3503455
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

نماز جمعه؛ محلی برای امید دادن به مردم

گروه سیاسی: فرماندار کاشمر با اشاره به وجود مشکلات بسیار در کشور، نماز جمعه را محل امید دادن به مردم دانست و گفت: نماز جمعه مکانی است که می‌تواند فلسفه زندگی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی و علمی را به جامعه تزریق کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد‌حسن فرهادی، فرماندار کاشمر، صبح امروز، 13 خردادماه در جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود: امام راحل در همه ابعاد مختلف برای بشریت حرف داشت.
وی با بیان اینکه امام راحل متعلق به جامعه بشریت بود نه فقط ایران، ایشان را گوهری دانست که خداوند متعال به مسلمانان جهان هدیه داد و با آن عظمت و بدرقه ملت ایران به تاریخ پیوست.
فرهادی با اعلام اینکه امروز همه دولتمردان کشور به نام امام عشق می‌ورزند، گفت: بدون شک اگر بتوانیم اسلام را به درستی و آنگونه که مد نظر رهبر انقلاب بود معرفی کنیم در پناه اسلام مردم به امنیت خاطر خواهند رسید و اهل اعتدال می‌شوند.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب بزرگان بسیاری سرمدار مراکز نماز جمعه شدند، کیاست حضرت امام را حیرت‌آور دانست و افزود:  ایشان در سال اول پیروزی انقلاب بلافاصله دستور برگزاری رفراندوم سپس انتخابات و در ادامه کمیته‌های مختلف امور مردم را شکل دادند این اقدامات نشان داد که مردم در جامعه اسلامی از چه اهمیتی برخوردار هستند.
فرماندار کاشمر، امام را یک انسان سیستمی کامل دانست و عنوان کرد: نماز جمعه‌ها بیش از 90 درصد در تربیت روحی مردم و پیشگیری از افراط و تفریط موفق بوده‌اند، هر چند اعتقاد دارم اگر نماز جمعه غنی شود اختلالات روانی مردم در جامعه‌ کم می‌شود.
وی با اعلام اینکه کشورهای دیگر به خوبی فهمیده‌اند که مسئولان و نمایندگان این کشور به امام راحل و رهبر انقلاب وفادار هستند، سیاست دولت را همراهی با همه عناصر اثر گذار دانست و افزود: ظرفیت نماز جمعه را متعلق به همه مردم می‌دانیم و معتقدیم در نماز جمعه سلایق سیاسی مهم نیستند.
فرهادی در ادامه کاهش اختلالات رفتاری را یکی از ظرفیت‌های نماز جمعه دانست و عنوان کرد: دوست داریم خانواده‌ها و جامعه بهترین رفتار را با هم داشته و بتواند با کنترل خشم خود اهل عدالت‌خواهی و علم باشند.
وی با اشاره به وجود مشکلات بسیار در کشور اما نماز جمعه را محل امید دادن به مردم دانست و گفت: نماز جمعه مکانی است که می‌تواند فلسفه زندگی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی و علمی را به جامعه تزریق کند.

captcha