ارائه گزارش مسابقات بین‌المللی قرآن در محضر رهبر انقلاب
کد خبر: 3499307
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

ارائه گزارش مسابقات بین‌المللی قرآن در محضر رهبر انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی: گزارش سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در محضر رهبر معظم انقلاب ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار متسابقین، داوران و دست‌اندرکاران سی و سومین دوره مسبابقات بین المللی قرآن که پیش از ظهر امروز، 29 اردیبهشت‌ماه انجام شد، طی سخنانی گفت: سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با شعار «یک کتاب، یک امت» برگرفته از «اِنَ هذِهِ اُمَتُکُم اُمَةً وَحِدَةً » با حضور بیش از 70 کشور از کشورهای مختلف جهان و 130 متسابق در رشته قرائت و حفظ از 22 تا 28 اردیبشهت‌ماه برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات، 57 حافظ، 57 قاری و 16 روشندل حافظ کل قرآن حضور داشتند که مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان نیز امسال برای نخستین‌بار به همت سازمان بهزیستی برگزار شد.
محمدی در ادامه با اشاره به آئین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن که امسال تغییر کرد، گفت: اساتید و صاحبنظران ایرانی و خارجی در بررسی و بازنگری آئین‌نامه جدید مشارکت داشتند که این اساتید هم‌اکنون نیز در اینجا حضور دارند و کمک کردند تا آئین‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن تکامل و اعتلا و جامعیت بیشتری پیدا کند.
وی در ادامه به تغییر مکان سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و گفت: تغییر مکان مسابقات بین‌المللی قرآن به مصلای امام خمینی(ره) به جهت دسترسی آسان مردم به مسابقات نیز امسال انجام شد که این اقدام بسیار تناسب داشت و حضور پرشور مردم در مسابقات قرآن امسال نشان داد که مردم علاقه‌مند هستند مسابقات قرآن در یک مکان مذهبی و دینی و در دسترس برگزار شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: حضور روشندلان حافظ قرآن از کشورهای مختلف، حضور نخبگان علمی، فرهنگی و هنری در مسابقه، تجلیل از خانواده معظم شهدای قرآنی و شهدای مدافع حرم و خانواده‌ آنها، مدیحه‌‌سرایی و همخوانی با محتوا و مضمون انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره قاریان مهاجر الی‌الله از جمله برنامه‌هایی بود که در این مسابقات دنبال شد.
وی در ادامه به هفتمین همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی را امسال برگزار کردیم، فراخوان بین‌المللی مقالات هفتمین همایش پژوهش‌های قرآنی را نیز در حاشیه مسابقات قرآن اعلام کردیم که این فراخوان با عنوان «قرآن و فرهنگ انقلاب اسلامی» با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «جامعه قرآنی باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند» منتشر شد.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه قرآن ارتقای کمی و کیفی، مشاوره و پاسخ به سؤالات حاضرین با حضور کارشناسان دینی، برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و پیشکوستان قرآنی، برگزاری محافل قرآنی در تهران و استان‌های همجوار، حضور میهمانان در منزل امام خمینی(ره) و حرم امام خمینی(ره) و اجرای برنامه قرآنی در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) و دعوت از مسئولان و مدیران مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای اسلامی که جمع قابل توجهی از آنها میهمان ما هستند از دیگر برنامه‌های ما در مسابقات قرآن بود.
محمدی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: لازم می‌دانم از همه جامعه قرآنی، میهمانان، متسابقین، حافظاان و قاریان و داوران بین‌المللی و مدیران و عوامل اجرایی مسابقات تقدیر و تشکر کنم. از کسانی که مشارکت داشتند، مسئولان دولتی، نهادهای انقلابی و مجموعه‌های فرهنگی تشکر می‌کنم.
وی یادآور شد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد بیش از گذشته در محضر قرآن باشیم و به همه مسلمانان عالم توفیق عطا کند که به سوی قرآن بازگردند که سعادت و خوشبختی بشر در این است.
captcha