مراسم عمامه‌گذاری طلاب دانشگاه رضوی برگزار شد
کد خبر: 3498746
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
با حضور آیت‌الله علم‌الهدی؛

مراسم عمامه‌گذاری طلاب دانشگاه رضوی برگزار شد

گروه اندیشه: مراسم عمامه‌گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی 27 اردیبهشت‌ماه با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم عمامه‌گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی 27 اردیبهشت‌ماه با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در سالن اجتماعات شماره یک این دانشگاه برگزار شد.
 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم، بیان کرد: هرچه می‌گذرد جزئیات صدقات جاریه آیت‌الله واعظ‌طبسی، این نیروی ارزشمند اسلام و روحانیت برای عرصه نظام اسلامی بیشتر مشخص می‌شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه رضوی از نهادهای مقدس و کم‌نظیر در عرصه حوزه علمیه و همچنین نظام آکادمیک کشور است، ابراز کرد: این مجموعه دستاوردهای این انقلاب در توسعه علم توأم با دیانت را نشان می‌دهد.
وی در همین راستا اضافه کرد: دانشگاه رضوی یک نهاد عظیم آموزشی و علمی دارای دو کاربرد و یا یک کاربرد دوگانه است که توانسته هم در توسعه روحانیت و سطح تدریس در حوزه‌ها و هم در عرصه‌های مختلف نظام، چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه حقوقی بهره‌برداری داشته باشد که این ویژگی، منحصر به دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.
آیت‌الله علم‌الهدی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی را نهادی بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: این دانشگاه نهادی بی‌نظیر، مولود این انقلاب و جزو دستاوردهای عظیم شخصیت‌های انقلابی به ویژه آیت‌الله واعظ‌طبسی است.
وی با اشاره به تأکید آیت‌الله واعظ‌طبسی بر حوزوی و آکادمیک‌بودن دانشگاه علوم اسلامی رضوی توضیح داد: دلیل اینکه ایشان از روز اول فرمودند دانشجویان دانشگاه رضوی معمم شوند و تأکید کردند این دانشگاه نهادی حوزوی و آکادمیک باشد، این است که معمم‌شدن دانشجویان بعد از تأسیس و پیدایش تحصیلات تکمیلی به عنوان یک عنصر و نیروی نشان‌دار که در لباس خدمت در ساحت امام زمان(عج) است، نشان بدهد از خیل عظیم سپاه امام زمان(عج) هستند و با دیگران تفاوت و تمایز دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با لباس روحانیت ابراز کرد: به عنوان کسی که 54 سال تجربه طلبگی و روحانیت دارم عرض می‌کنم این لباس، مقدس است و واقعیت این است که این لباس، لباس خدمت و کار بوده و نوکری و وقف امام زمان(عج) شدن نیز نیازمند لباس خاص است.
وی با بیان اینکه نوکری برای امام زمان(عج) گزینشی است و نه استخدامی، توضیح داد: استخدام شدن در لباس روحانیت زمینه خدمت است؛ این لباس، لباس نوکری است و نوکر را گزینش می‌کنند نه استخدام؛ بنای کار طلبگی این است که فرد همه دستاورد وجودش را به پای اربابش، امام عصر(عج) بریزد همان‌طور که ملکی برای موقوف علیهم وقف می‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از دیدگاه برخی روحانیانی که لباس روحانیت را لباس فرم می‌دانند، اظهار کرد: این لباس، لباس نوکری است و نشان می‌دهد که عمر شخص وقف است و همه چیزش را تامین می‌کنند، شب اول قبرش را هم تامین می‌کنند و ...؛ این لباس نوکری را همیشه باید برتن داشته باشد.
وی در پایان بیان کرد: لباس روحانیت، لباس اردوگاه امام عصر(عج) است؛ خاصیت عمامه فارغ‌التحصیل دانشگاه رضوی این است که این لباس، لباس نوکری و خدمت است.
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: امروزه 440 نفر از 2500 فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم اسلامی رضوی از اساتید موفق حوزه علمیه هستند.
captcha