فهم ظهور، لازمه ایجاد شرایط ظهور است
کد خبر: 3498029
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
دانشمند:

فهم ظهور، لازمه ایجاد شرایط ظهور است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام دانشمند تنفر از گناه را از شرایط محوری ظهور دانست و تأکید کرد: افزایش فهم ظهور از ملزومات ایجاد شرایط ظهور است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی دانشمند، شامگاه روز گذشته ۲۵ اردیبهشت در ویژه‌برنامه «من، تو، جوانی» که در سالن اجتماعات ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد،با اشاره به داستان اصحاب کهف که عده‌ای برای بی‌دین نشدن به غار پناه بردند گفت: از نگاه اسلام صفات جوان بودن شامل مردانگی و فتوت است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می‌فرمایند:«جامعه ای که فتوت در آن بمیرد، خیری در آن نیست.»، خاطرنشان کرد: جوانی به سن و سال نیست بلکه به فتوت، جوانمردی و ایثار است مانند امام علی(ع) که همواره لایق «لا فتی الا علی، لاسیف الا ذوالفقار» بود.

حجت‌الاسلام دانشمند با تأکید براینکه پهلوان عزت و ذلت را همواره در دست خدا می‌داند، تصریح کرد: پهلوان خدا را یاد می‌کند ولی قهرمان مغرور به توانایی‌های فناپذیر خود است.

وی با اشاره به اینکه همواره مراقب رفتار خود باشیم مبادا از چشم امام زمان(عج) بیفتیم، عنوان کرد:بجای اینکه دنبال رؤیت امام زمان(عج) باشید دنبال رضایت ایشان بروید.

دانشمند همچنین با بیان اینکه امام زمان(عج) منتظر ظهور جمجمه‌هاست نه جمعه‌ها، افزود: دنبال علائم ظهور نباشید، بلکه دنبال شرایط ظهور باشید.

وی تنفر از گناه و عطش به آن را از شرایط محوری ظهور دانست و تأکید کرد: افزایش فهم ظهور از ملزومات ایجاد شرایط ظهور است.

حجت‌الاسلام دانشمند چهار عمل را از شرایط اصلی ظهر برشمرد و عنوان کرد:عمل به واجبات و دوری از محرمات، رعایت نجس و پاکی، رعایت حلال و حرام و رعایت محرم و نامحرم از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شرایط ظهور است که باید همگی در تحقق این امور کوشا باشیم.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه نور که خداوند در آن محارم را برمی‌شمرد، گفت:متأسفانه در عصر امروز این روابط عادی شده است ولی باید دانست چشمی که محرم و نامحرم برایش مهم نباشد، محرم اسرار نخواهد شد.

دانشمند در پایان با اشاره به محور قرار دادن قرآن در زندگی، گفت:امام زمان پس از ظهور سفره‌های گناه و زشتی را جمع می‌کند و سفره برکت و خیر و مهرورزی را می‌گسترد.

captcha