آغاز سلسله سخنرانی‌های شناخت وهابیت در دانشگاه حکیم سبزواری
کد خبر: 3496093
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

آغاز سلسله سخنرانی‌های شناخت وهابیت در دانشگاه حکیم سبزواری

گروه سیاسی: معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: سلسله سخنرانی‌های فرهنگی با موضوع «شناخت وهابیت و سلفی‌گری» در سه سطح دانشجویان، اساتید و کارکنان طی دو روز برگرار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خیرآبادی، معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برگزاری سلسله سخنرانی‌های شناخت وهابیت و سلفی‌گری در سه سطح دانشجویان، اساتید و کارکنان به مدت دو روز در این دانشگاه خبر داد.
معاون فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام توحیدی، استاد فرق و ادیان جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با موضوع پیدایش فرقه وهابیت سخنرانی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام توحیدی در سه نوبت ویژه دانشجویان و اساتید امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در تالار شریعتی و برای اساتید در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، کارکنان نیز می‌توانند ساعت 7:30 دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در مهدیه دانشگاه از این سخنان بهره‌‍‌مند شوند.
وی با اشاره به تاریخچه این گروه گفت: وهابیت که گروهی به نام سلفی‌ها هستند، از قرن هشتم هجری توسط  احمدبن عبدالحلیم معروف به ابن تیمیه در سال(۶۶۱ ق) در شهر حران یکی از شهرهای عراق متولد و شکل گرفت.
حجت‌الاسلام خیرآبادی ادامه داد: در قرن 12 این فرقه سازمان یافت و در قرن 14 هجری قمری توسط محمد بن‌ عبدالوهاب بن سلیمان تیهمی در شهر عیینه از شهرهای نجد به اوج خود رسید.
وی تأکید کرد: بر این اساس، استفاده درست از فضای مجازی در جهت تضعیف عقاید و یا بهره‌گیری در مقابله تهدیدات موجود، دقت و تأمل جوانان در مباحث دینی و اعتقادی دین اسلام را می‌طلبد.
captcha