ورود واقفان و خیران به نظام سلامت موجب افزایش بهر‌ه‌وری و فرهنگ‎سازی اقتصاد مقاومتی می‌شود
کد خبر: 3494340
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
اصلانی:

ورود واقفان و خیران به نظام سلامت موجب افزایش بهر‌ه‌وری و فرهنگ‎سازی اقتصاد مقاومتی می‌شود

گروه سلامت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) ورود واقفین و خیرین به نظام سلامت را موجب ارتقای بهره‌وری و فرهنگ‌سازی اخلاق و اقتصاد مقاومتی دانست.

جعفر اصلانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی را نقطه شروع در نظام سلامت خواند و اظهار کرد که بیشترین موقفیت ما در نظام سلامت این بوده که توانسته‌ایم آن را در اذهان جا اندازیم.

وی افزود: در این حوزه کارهایی آغاز شده است اما با آن چیزی که باید باشد فاصله بسیار است شاید دلیل این فاصله حساس بودن مقوله سلامت است. اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت چون مستقیما با زندگی مردم سرو کار دارد حساس‌ترین و سخت‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی است و نمی‌توان به آسانی از کنار آن عبور کرد.

وی تصریح کرد: استاندارد‌هایی وجود دارد که ما باید به آن دست پیدا کنیم، به عنوان مثال نباید صرفا یک تجهیزات پزشکی یا دارویی با استاندارد‌های پایین تنها به دلیل تولید داخل بودن مورد استفاده قرار داد چرا که حتما آن دارو و تجهیزات باید استاندارد بالایی را داشته باشد و الا زندگی و سلامت مردم دچار مخاطره می‌شود.

رئیس دانشگاه بقیه‌الله رسیدن به استاندارد‌های لازم در زمینه دارویی و تجهیزات پزشکی را زمان‌بر قلمداد کرد و گفت: این مسئله چون با سلامت مردم در ارتباط است حتما نباید سریع اتفاق بیافتد برای نمونه تولید یک واکسن با استاندار و کیفیت بالا از لحظه تولید تا ورود به بازار ممکن است 10 سال طول بکشد.

وی تغییر نظام آموزش پزشکی برای رسیدن به بهره وری در اقتصاد مقاومتی را ضروری خواند و اظهار کرد: در حیطه آموزش حتما باید منطقه‌بندی و سطح‌بندی داشته باشیم، باید بهره‌وری را افزایش داده و دانش پزشکی خود را بومی کنیم همچنین ظرفیت در رشته‌هایی که در آن بی نیاز شده‌ایم را کاهش داده یا حذف کرد از سوی دیگر برخی رشته‌های مورد نیاز را ایجاد و ظرفیت‌ پذیرش در آنها را افزایش دهیم این کار هم صرفه علمی دارد و هم صرفه اقتصادی همچنین باید طول دوره آموزش را کوتاه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) ورود واقفین و خیرین به عرصه سلامت را موجب فرهنگ‌سازی دانست و تأکید کرد: این کار با توجه به توصیه‌های گوناگون اسلام علاوه بر اینکه باری را از دوش نظام سلامت بر می‌دارد بلکه فرهنگ و اخلاق بخشش در جامعه را ترویج می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: برای افزایش بهر‌ه‌وری از حضور واقفان و خیران باید اقدامات آنها ساماندهی شود این کار فقط به دست مراجع دولتی انجام نمی‌شود زیرا که نقش آنان نظارت و سیاست‌گذاری است، این افراد باید در مجامعی با همدیگر در ارتباط باشند تا با هماهنگی و هم افزایی از کارهای تکراری که موجب افزایش هزینه و کاهش بهره‌وری می‌شوند پیشگیری کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۶
0
0
ورود واقفین و خیرین به نظام سلامت کار خوبی است که موجب ارتقای بهره‌وری و فرهنگ‌سازی اخلاق و اقتصاد مقاومتی می‌شود.
captcha