ارتقای بهره‌وری در منابع انسانی و سرمایه موقوفات در راستای تحقق شعار سال
کد خبر: 3491320
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
رئیس سازمان اوقاف تأکید کرد:

ارتقای بهره‌وری در منابع انسانی و سرمایه موقوفات در راستای تحقق شعار سال

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ارتقای بهره‌وری در منابع انسانی و سرمایه موقوفات به عنوان یکی از راه‌های تحقق اقتصادی مقاومتی در سال 1395 باید در سطح اوقاف محقق شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی ‌امروز شنبه 4 اردیبهشت‌ماه، در مجمع سراسری ‌مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه که در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار کرد: از همه همکاران و مدیرانی که در اجرای برنامه‌های سال 1394 بویژه طرح ملی آرامش بهاری و در تعطیلات نوروز 95 به نحو مطلوبی همکاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: ماه رجب، یکی از ماه‌های با عظت و از ماه‌های حرام است که قبل از اسلام نیز حرمت این ماه را نگه می‌داشتند و برای اجابت دعاهایشان از فرصت آن بهره می‌بردند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه ذکر و یاد خداوند، انسان را حفظ می‌کند و به وی توفیق می‌دهد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با دعا، یاد خدا، توجه و توکل و همچنین توسل به ائمه اطهار علیهم السلام، انقلاب اسلامی را بوجود آورد که کار بزرگی در عصر حاضر محسوب می‌شود و مقام معظم رهبری نیز همین راه و روش را دارند و دشمنان چه در کالبد وجودی ایشان و چه در خارج از مرزهای این کشور به دنبال این هستند، که این مهم را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: براساس آیات قرآن، هر کس بخواهد، احکام الهی را بجای آورد، از گناه دوری کند و در برابر دشمنان مقاومت کند، باید به ذکر و یاد خداوند بپردازد.

وی با اشاره به اینکه، انسان اگر از مرکز اصلی خود دور شود و ذکر و یاد خداوند را قطع کند، به تدریج اصل خود را فراموش می‌کند، گفت: انسان اگر در ظلمت و تاریکی قرار بگیرد، به چاه خواهد افتاد و تسلیم دشمنان می‌شود و انقلاب اسلامی ما نیز، اگر تا به اینجا رسیده است، به خاطر رعایت همین اصل و اساس است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه، مقام معظم رهبری فرمودند، «این کشور هشت سال جنگ تحمیلی نظامی را پشت سر گذاشت و هم اکنون زمان جنگ تحمیلی اقتصادی است، افزود : سازمان اوقاف در این جنگ می‌تواند تأثیر‌گذار باشد، اما باید با روحیه‌‌ای مملو از یاد و ذکر خدا در این عرصه حاضر شویم و کمبود بودجه و ابزار را با روحیه جهادی و انقلابی مرتفع کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود فرمودند‌: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که برای پیشبرد اهداف خود سیاست‌های جدیدی را بکار ببندند، تصریح کرد: آنها بدنبال آن هستند که وانمود کنند، ملت ایران برسد دو راهی کنار آمدن با آمریکا یا مواجه شدن با سختی‌ها و مشکلات بیشتری هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در برابر این تفکر و دو راهی راه‌حل اقتصاد مقاومتی را بیان کردند، افزود: تمام کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی، این راه‌حل را پذیرفته‌اند و ایشان نیز برای تحقق آن 10 پیشنهاد و ارائه کردند که یکی از آنها، ارتقای بهره‌وری است و باید این اصل را در نیروی انسانی و سرمایه موقوفات در اوقاف بکار بندیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به ارتقای بهره‌وری در سرمایه موقوفات و رقبات گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم، بهره‌وری در این سرمایه به روز و معقول باشد، که در این زمینه قطعاً باید متفاوت‌تر و بهتر از وضع کنونی مدیریت کنیم.
captcha