پاسخ معاون قرآنی وزیر ارشاد به برخی سؤالات پیرامون صندوق فعالان قرآنی
کد خبر: 3489407
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

پاسخ معاون قرآنی وزیر ارشاد به برخی سؤالات پیرامون صندوق فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی سؤالات پیرامون بیمه فعالان قرآنی و نیز صندوق حمایت از فعالان قرآنی پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد بیمه فعالان قرآنی و مشکلاتی که در مورد آن وجود دارد، گفت: این بیمه تأمین اعتبار نشد، اعتباری که در بودجه پیش بینی شده بود با وجود اینکه بسیار پیگیری کردیم اما تأمین اعتبار نشد.
وی با تأکید بر اینکه افراد جدید را در صورت تأمین اعتبار شدن، می‌توانیم بیمه کنیم، افزود: اگر تأمین اعتبار صورت گیرد و مشکلات بودجه‌ای وجود نداشته باشد، می‌توانیم هم مشکلات بیمه‌ای را برطرف کنیم و هم اینکه صندوق حمایت از فعالان قرآنی را راه‌اندازی کنیم.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه قرآنی در جدول شماره 17 جاگذاری شده است، بنابر این تأمین آن مشکل است و باید تلاش شود تا بودجه قرآن از این جدول خارج شود و در جدول‌های اصلی دیده شود.
حشمتی در ادامه پاسخ به این سؤال که تعدادی از فعالان قرآنی از ابتدای امسال بیمه آنها واریز نشده است، بیان کرد: در بحث بیمه افرادی که از قبل بیمه شده بودند، همچنان واریز می‌شود و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد؛ چرا که هزینه‌های آن را از محل اعتبارات خودمان تأمین می‌کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیمه شدن افراد جدید که در سامانه ثبت نام کرده بودند نیز در دستور کار بود که اگر بودجه 10 میلیارد تومانی تأمین می‌شد بیمه شدن آنها نیز به جریان می‌افتاد، البته قول داده شد تا بخشی از این بودجه 10 میلیارد تومانی تأمین شود تا بخشی از مشکلات از سر راه برداشته شود، اما این کار هم صورت نگرفت.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سؤالی دیگر در مورد صندوق حمایت از فعالان قرآنی اذعان کرد: اگر اعتباری که گفته شد تخصیص نیابد صندوق خالی هیچ دردی را دوا نخواهد کرد. از شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان داده شد که با آن نمی‌توان هیچ کاری و خدماتی را انجام داد.
حشمتی با تأکید بر اینکه بخشی از کارکرد صندوق همان بحث بیمه است، عنوان کرد: صنف قرآنی‌ها، جمعیت نسبتاً زیادی هستند که با مبالغ ناچیزی نمی‌توان آن‌گونه که شایسته است به آنها خدمات ارائه کرد. باید رقم معتبری در نظر گرفته شود، البته در معاونت به اندازه معاونت به فعالان قرآنی خدمات ارائه می‌دهیم که به خاطر حفظ حرمت آن افراد اعلام نمی‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر صندوق راه‌اندازی شود، می‌توان فعالیت‌های فراگیری را انجام داد، در مورد پیگیری‌های معاونت برای راه‌اندازی این صندوق، بیان کرد: شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده‌های مجلس و خود بنده بارها پیگیر این مسئله بوده‌ایم که تاکنون نتیجه‌ای نداده است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در مورد پیش‌بینی اینکه امسال این صندوق راه‌اندازی شود،عنوان کرد: باید بودجه اختصاص یابد تا صندوق راه‌اندازی شود، هر زمان اعتبار اختصاص یابد صندوق نیز راه‌اندازی می‌شود.
captcha