اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان رضوی
کد خبر: 3485550
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان رضوی

گروه هنر: معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی از جزئیات ویژه‌برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 لغایت 27 فروردین‌ماه خبر داد.

محمد زعفرانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی و نام‌گذاری 20 فروردین‌ماه به نام روز هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان اظهار کرد: در مدت یک‌ هفته از پنجشنبه، 20 فروردین لغایت پنجشنبه، 27 فروردین‌ماه مجموعه برنامه‌هایی با مشارکت حوزه هنری خراسان رضوی برنامه‌ریزی کرده ایم که به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی با عنوان اهداف شاخص طراحی و اجرای این‌گونه برنامه‌ها از سوی بسیج هنرمندان خراسان رضوی ابراز کرد: تبیین هنر انقلاب اسلامی، معرفی چهره‌ها، شاخصه‌های جبهه فرهنگی و هنر انقلاب اسلامی، معرفی نقش بسیج هنرمندان در عرصه‌های مختلف کشور، تأثیر جنگ نرم، سازندگی فرهنگی و آموزشی از جمله این اهداف به شمار می‌روند.
زعفرانی تبیین شعار سال 1395 و تشریح آن به منظور حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی، حل مشکلات مردم و تبعیت از اوامر ولایت فقیه، ایجاد شور و نشاط بین هنرمندان بسیجی، همراهی و تحقق شعار سال را از دیگر اهداف برگزاری و اجرای این طرح‌ها عنوان کرد.
وی اهم برنامه‌های در نظر گرفته شده در این سازمان را بدین ترتیب تشریح کرد: غباروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مشهد، دیدار هنرمندان با استاندار، برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان این مجموعه شامل 40 عکس منتخب برخی از این‌گونه برنامه‌ها هستند.
به گفته معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، گردهمایی سالیانه بسیج هنرمندان با حضور همه اقشار هنرمند استان خراسان رضوی و تقدیر از هنرمندان بسیجی فعال در این عرصه بنا بر پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تاریخ 25 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: تقدیر از دو نمایش آئینی اجرا شده در ایام فاطمیه با عناوین «سلام مادر» و نیز «غیر قابل انکار»، برگزاری اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره پوستر شیعه، دیدار با خانواده شهدای هنرمندان و برگزاری کارگاه‌هایی در قالب 12 انجمن هنری این سازمان از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
captcha