پخش مسابقات تواشیح به زمان دیگری موکول شد
کد خبر: 3485403
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

پخش مسابقات تواشیح به زمان دیگری موکول شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیستمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، تواشیح، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم که نیمه‌های اسفندماه برگزار شد از قبل از آغاز مسابقات تاکنون درگیر حواشی و تغییرات متعددی بوده است که ظاهراً تمام شدنی هم نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیستمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، تواشیح، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم با تمام حواشی خود در آخرین روزهای سال قبل برگزار شد.
قبل از آغاز این مسابقات از سوی مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده بود که این مسابقات با تغییراتی همراه بوده که یکی از این تغییرات ارسال آثار گروه‌ها برای داوری به مرکز بود، همچنین مرحله کشوری این رقابت‌ها نیز به صورت استودیویی برگزار خواهد شد. با اینکه بسیاری از گروه‌‌های تواشیح شرکت‌کننده در مسابقات به این شیوه برگزاری رقابت‌ها اعتراض داشته و آن را ناشی از محدودیت منابع و کمبود بودجه می‌دانستند، اما این رقابت‌ها با تغییرات که تدارک دیده شده بود، برگزار شد.
برای برگزاری استودیویی مسابقات قرار شد رقابت‌ها در یکی از استودیوهای صدا و سیما برگزار شود و همه اجراها ضبط شده تا در زمان مقرر از شبکه قرآن نیز پخش شود. در حالی که همه چیز برای برگزاری مسابقات مهیا شده بود، درست چند ساعت قبل از آغاز رقابت‌ها از سوی مسئولان سازمان صدا و سیما اعلام شد که امکان برگزاری مسابقات در استودیوهای این سازمان وجود ندارد.
دلیل این کار را هم مخالفت حراست با حضور تعداد زیادی از افراد در سازمان اعلام کرده بودند. با این وجود مسابقات در آخرین لحظات تغییر مکان داده و در تالار فرهنگ و به شیوه سال‌های قبل برگزار شد که همین موضوع، باعث اعتراضات مجدد گروه‌های تواشیح و نیز سردرگمی بیشتر آنها شد.
مسابقات با تمامی ضعف‌ها و قوت‌هایی که داشت 13 و 14 اسفندماه در تالار فرهنگ برگزار و قرار شد تا نتایج این مسابقات اواخر فروردین‌ماه اعلام شود که به یکباره در روز یازدهم فروردین‌ماه و همزمان با روز مادر و ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) نتایج مسابقات اعلام شد.
همچنین در زمان برگزاری مسابقات که شایعه پخش زنده این مسابقات از شبکه قرآن مطرح شده بود اعلام شد که تواشیح‌های اجرا شده که توسط یک تیم از شبکه قرآن ضبط شده بود از روز 15 فروردین‌ماه تا پایان همین ماه هر شب پخش خواهد شد، که تا لحظه تنظیم این گزارش این امر منتفی شده و تواشیح‌های ضبط شده در این ایام پخش نخواهد شد.
بر اساس شنیده‌ها به احتمال زیاد این تواشیح‌ها در ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد که البته هنوز این موضوع به قطعیت نرسیده است.
حال باید دید که حواشی مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم تا چه زمانی ادامه دارد و آیا با پخش تواشیح‌های ضبط شده از شبکه قرآن سیما در ماه مبارک رمضان این حواشی تمام خواهد شد یا خیر.
captcha