نبود قرآن بریل مانع حضورم در مسابقات قرائت می‌شود
کد خبر: 3481320
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
امیدرضا رحیمی:

نبود قرآن بریل مانع حضورم در مسابقات قرائت می‌شود

گروه فعالیت های قرآنی: قاری روشندل گیلانی گفت: از مسئولین برگزارکننده مسابقات قرآنی انتظار دارم در تمام مسابقات قرآنی، یک بسته کامل 30 جزیی قرآن کریم با خط بریل در محل مسابقات فراهم شود تا من و امثال من هم بتوانیم بدون دغدغه در عرصه ‌قرائت حضور یابیم.

امیدرضا رحیمی، قاری و حافظ روشندل گیلانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان،  اظهار کرد: فراگیری قرآن را از 7 سالگی در محضر استاد فرهاد فلاح‌پور با حفظ جزء 30 آغاز کردم، در مدت دو سال توانستم دو جزء و نیم را حفظ کنم و اولین حضور رسمی من در مسابقات به بیست و هشتمین دوره مسابقات شهرستانی اوقاف برمی‌گردد که توانستم در سال 85 برای اولین بار در رشته حفظ دو جزء و نیم، مقام دوم استان را کسب نمایم.
وی با اشاره به حضور در مسابقات مختلف، افزود: از سال 85 رشته قرائت را با تقلید از استاد محمدصدیق منشاوی آغاز کردم و سپس با نظر استاد فلاح‌پور، تقلید از استاد عبدالباسط را ادامه دادم و در دوره‌ای هم از استاد مصطفی اسماعیل تقلید کردم.
این نوجوان روشندل با بیان اینکه تا کلاس پنجم در رشته حفظ مقام‌های مختلفی را کسب کردم، گفت: نخستین بار در کلاس چهارم ابتدایی مقام اول مسابقات دانش‌آموزی حفظ قرآن را در استان کسب کردم؛ سرانجام پس از ورود به مقطع راهنمایی در مسابقات قرائت قرآن شرکت کردم و در دو سال پیاپی مقام اول استان را در رشته قرائت کسب کردم.
رحیمی ادامه داد: در سال‌های 90 و 91 هم مقام سوم مسابقات اذان دانش‌آموزی کشور را کسب کردم؛ همچنین در سال 90 در جشنواره «نغمه‌های آسمانی» صدای بنده جزو صداهای برتر کشور شد.
این حافظ کل قرآن با بیان اینکه در سال 92 حائز مقام اول مسابقات بسیج کشور در رشته حفظ 10 جزء شدم، تصریح کرد: با گذشت سه سالی که وارد مقطع دبیرستان شده‌ام، به دلیل اینکه قرعه‌های مسابقات قرائت از کل قرآن انتخاب می‌شوند و به واسطه سنگین و حجیم بودن و همچنین مشکل حمل و نقل قرآن‌های بریل، نتوانستم در مسابقات قرائت شرکت کنم.
وی اضافه کرد: تنها تقاضایم از مسئولین برگزار کننده مسابقات قرآن و نهادهای مربوطه این است که با همکاری بهزیستی و موسسات ذیربط، در تمام مسابقات قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری، یک بسته کامل 30 جزیی قرآن کریم با خط بریل در محل مسابقات فراهم شود تا من و امثال من هم بتوانیم بدون دغدغه در عرصه‌ قرائت حضور یابیم.
این قاری روشندل در پاسخ به این سوال که داوری مسابقات قرآن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ بیان کرد: در مجموع به لطف خدا و به برکت کلام الهی، تیم داوری پاک داریم اما در اندک موارد در حق متسابقین شهرستانی تبعیض صورت می‌گیرد که ان‌شاءالله برطرف می‌شود.
رحیمی همسن و سالان خود را به انس بیشتر با قرآن دعوت کرد و گفت: باید همه قرآن بیاموزیم و با توکل به خدا و عمل به کلام خدا زندگی دنیوی و اخروی خود را بسازیم لذا از دوستانم تقاضا دارم که با حضور در کلاس اساتید قرآنی و با فراگیری قرآن، روح خود را از خیر و برکت این کتاب الهی اغناء کنند و با قرار گرفتن در مسیر قرآن، توانایی «نه» گفتن به امور شر را داشته باشند.
وی توکل به خدا و راضی بودن به رضای خداوند را مهمترین رمز موفقیتش دانست و تاکید کرد: از پدر و مادرم به جهت زحمات‌شان قدردانی می‌کنم و همچنین از اساتید ارجمندم حاج فرهاد فلاح‌پور، حاج محمد فلاح‌پور و حاج محمد مصطفی‌پور و دیگر اساتید قرآنی تشکر ویژه دارم.
یادآور می شود، امیدرضا رحیمی حافظ کل و قاری روشندل گیلانی در مرداد ماه امسال در مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور مقام اول رشته حفظ را با نمره 97.75 کسب کرده و به عنوان قهرمان قهرمانان لقب گرفته است.
گفتنی است؛ این قاری روشندل قبل از 9 ماهگی یعنی زمانی که 6 ماه و 21 روزش بود بدنیا آمد؛ بخاطر این تولد زودهنگام و جنین نارس، قسمت قرنیه چشم رشد کافی نکرد و از لحظه تولد دیده‌اش به دنیا نابینا شد اما نابیناییش باعث نشد که امیدش را از دست بدهد بلکه با امید بیشتر و پذیرش تقدیر الهی به سوی موفقیت و خداشناسی گام برداشت و روشنی دلش را با روشنی کلام الهی منور کرد.
captcha