تجمع حقیر افراط‌گرایان انگلیسی مقابل مسجد لندن
کد خبر: 3480003
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

تجمع حقیر افراط‌گرایان انگلیسی مقابل مسجد لندن

گروه بین‌الملل: تنها تعداد انگشت‌شماری از حامیان حزب راست افراطی «اول بریتانیا» دیروز در محل تجمع اعتراضی این حزب در مقابل مسجد لندن حاضر شدند.

انگلیسی/ تجمع حقیر افراط‌گرایان انگلیسی مقابل مسجد لندن


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، کمتر از 10 نفر از اعضای حزب اول بریتانیا از جمله «جیدا فرانسن» نائب رئیس این حزب، در مقابل مسجد شرق لندن در منطقه «وایت چپل» حضور یافتند.

در طول این تجمع چند نفره که از ساعت یازده صبح دیروز برگزار شد، دو نفر بنر حزب اول بریتانیا را در دست داشتند و خود فرانسن صلیبی به دست گرفته بود و فریاد می‌زد که کشور ما را پس بدهید.

این سه نفر فقط حدود 20 دقیقه آنجا حضور داشتند و مدت کوتاهی پس از رسیدن پلیس این مکان را ترک کردند.

فرانسن قبل از ترک این محل هم با یکی از افسران پلیس مشاجره می‌کرد که آیا وظیفه شما این است که بیایید و یک مسیحی را در حالیکه در خیابان موعظه می‌کند، دستگیر کنید.

او سپس پلیس را خائن خواند و گفت که به مسیحیان در یک کشور مسیحی خیانت کرده‌اند.

وی سپس ادعا کرد که این وظیفه او است که به عنوان یک مسیحی از سقوط ارواح سردرگم جلوگیری کند.

مردم نیز با فیلم ‌گرفتن از این صحنه‌ها به این گروه می‌خندیدند.

این فیلم در یوتیوب منتشر شد و در توضیح آن نوشته شد: یک اعتراض تأسف‌بار دیگر از سوی حزب اول بریتانیا مقابل مسجد شرق لندن.

سلمان فارسی، سخنگوی این مسجد گفت: آخرین باری که آن‌ها به مسجد آمدند، با کفش وارد مسجد شدند و هنگامیکه یک مأمور ترافیک به سمت اتومبیل آن‌ها که غیرقانونی پارک شده بود رفت، مسجد را ترک کردند.

او افزود: البته کمی برای ما نگران‌کننده بود زیرا گروهی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در حال بازدید از داخل مسجد بودند. آن‌ها همچنین با اهانت به عابران و کسانیکه با آن‌ها مواجه می‌شدند فضا را متشنج کرده بودند که مسئولان مسجد وارد شدند و مردم را همراهی کردند.

گروه اول بریتانیا، یکی از شاخه‌های حزب ملی بریتانیا است. این حزب راستگرای افراطی همگام و هماهنگ با سایر احزاب راست افراطی در اروپا با گسترش فعالیت‌های ضداسلامی سعی می‌کند تا حامیان بیشتری را برای خود جمع کند.

گروه اول بریتانیا که پیش‌تر چند بار به مسجد شرق لندن و مساجد گلاسکو و بردفورد حمله کرده، عنوان می‌کند که این حملات بخشی از کمپین «جنگ صلیبی مسیحی» علیه اسلام است.
این گروه افراط‌گرا همچنین عنوان کرده که به‌زودی مساجد سایر مناطق انگلیس نیز هدف حمله قرار خواهند گرفت.

گروه «اول بریتانیا» یک گروه افراط‌گرای محافظه‌کار متشکل از مسیحیان پروتستان است که ریشه‌های آنان به شمال ایرلند و اسکاتلند، جایی که تنش‌های شدید فرقه‌ای میان پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها وجود دارد، باز می‌گردد.

captcha