یکی از پروژه‌های دشمنان، نفوذ در حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 3477829
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
حجت‌الاسلام نکونام:

یکی از پروژه‌های دشمنان، نفوذ در حوزه‌های علمیه است

گروه اجتماعي: نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختياري با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان در ارکان نظام گفت: یکی از پروژه‌های نفوذ دشمنان، نفوذ در حوزه‌های علمیه است تا با شبهه‌افکنی در میان طلاب، نظام را از حمایت این نیروی عظیم محروم کنند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلي نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، روز گذشته در سفر به شهر فارسان با حضور در حوزه علمیه امام‌صادق(ع)، با اساتید و طلاب این حوزه دیدار کرد.
حجت‌الاسلام نکونام در این دیدار گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی بنده حضور در میان حوزویان است و هرگاه فرصتی دست دهد در میان طلاب حاضر شده و با آنها گفت‌و‌گو می نشینم.
وی ادامه داد: ما حوزویان در یک سیری قرار گرفته‌ایم که اگر این سیر را درست طی کنیم می‌توانیم در جامعه مثمرثمر واقع شویم و نظام جمهوری اسلامی به برکت همین حوزه‌ها شکل گرفت که این اتفاق در طول تاریخ اسلام و حتی جهان بی‌‌سابقه بود.
حجت‌الاسلام نکونام افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول حیات خود بسیار پرثمر بوده و در عین حال دشمنان پرشماری هم دارد و دغدغه حوزه و حوزویان باید این باشد که ثمرات نظام را بیشتر بیان کنیم و با همه توان مردم را در مورد دشمنان و نقشه‌های آنان علیه جمهوری اسلامی آگاه کنیم.
وی با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان در ارکان نظام گفت: یکی از پروژه‌های نفوذ دشمنان، نفوذ در حوزه‌های علمیه است تا با این کار ثمرات درخشان حوزه‌ها را از آن بگیرند و با شبهه‌افکنی در میان طلاب، نظام را از حمایت این نیروی عظیم محروم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: در پرژه نفوذ در حوزه‌ها دشمنان سعی دارند به حوزویان چنین القا کنند که سیاسیت نوعی بازیگری و حقه‎‌بازی است و در شان علما و طلاب نیست وارد این نوع بازیگری شوند و کار آنها باید این باشد كه در راه تعالی و کمال انسان تلاش کنند و در کل سعی می کنند به حوزویان چنین القا کنند دین از سیاست جداست.
امام‌ جمعه شهرکرد گفت: در مقاطعی البته این تبلیغات در حوزه‌ها موثر واقع شد و بسیاری از علما به سیاست روی خوش نشان نمی دادند تا جایی که وقتی  امام خمینی(ره) وارد عرصه سیاست شد و خواست سیاست دینی و الهی را به جامعه نشان دهد با واکنش های تندی مواجه شد ولی اراده الهی بر تشکیل حکومت‌اسلامی در ایران قرار گرفته بود تا همه جهانیان سیاست بدون حقه‌بازی و دروغ‌پردازی و در واقع سیاست الهی را مشاهده کنند.
نکونام تاکید کرد: امروز پرچم‌دار سیاست الهی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که در راه امام‎‌ خمینی(ره) قدم بر می‌دارند ولی در کنار سیاست صادقانه ایشان عده ای هم هستند که انواع گروه‌بندی ها و جناح بازی‌ها را به راه می اندازند و با ابزار تبلیغاتی که در اختیار دارند سعی می کنند جامعه را به سوی خود جذب کنند ولی ما باید از سیاست‌های اصیل و اسلامی دست برنداریم و همواره پشت سر ولی‌ فقیه مدافع سیاست اصیل اسلامی باشیم.
در ادامه حجت الاسلام نکونام توصیه هایی به طلاب داشت و گفت: پروژه نفوذ را جدی بگیرید و با آگاهی و بصیرت این پروژه را که سعی در ایجاد تفرقه در صفوف حوزویان و میان حوزه و نظام دارد، نقش برآب کنید.
وی ادامه داد: حوزه‌ها در درون حکومت هستند و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در دامن حوزه‌های علمیه پرورش یافته‌اند و عنایتی که خداوند به این کشور کرده است تنها حکومت نبود، بلکه این نظام در جهان الگوی حکومت دینی را ارائه داد.

captcha