تضعیف باورها و اقتدار کشور؛ استراتژی عملیاتی دشمن در فضای جنگ نرم
کد خبر: 3457325
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

تضعیف باورها و اقتدار کشور؛ استراتژی عملیاتی دشمن در فضای جنگ نرم

گروه سیاسی: معاون سرمایه انسانی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، تضعیف باورها، تضعیف اقتدار و کاهش محبوبیت رهبری را استراتژی عملیاتی دشمن در فضای جنگ نرم دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، علی‌اصغر جعفری، معاون سرمایه انسانی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در جمع کارکنان صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، گفت: رسانه ملی امروز در قوی‌ترین جایگاه و پایگاه بین‌المللی قرار دارد و دشمن قویاً با توسل به انبوهی از امکانات مدرن رسانه‌ای درصدد رسوخ فکری ـ فرهنگی به لایه‌های اجتماعی و تضعیف باورهای عمومی است.

جعفری در ادامه به تشریح مؤلفه‌های طرح دلتا پرداخت و افزود: اولین مؤلفه این طرح تئوری ساقط‌کردن نظام از طریق آشوب‌های اجتماعی، بحران‌سازی و شورش‌های پراکنده بود که فتنه 88 نقطه اوج این مؤلفه با درایت رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم شکست خورد.

وی دومین مؤلفه دشمنان نظام را مهار جمهوری اسلامی دانست و افزود: بر این مبنا استفاده از ابزار رسانه و کارهای اقتصادی و تنش آفرینی در ساختار اجتماعی ـ اقتصادی در دستور کار بود که تحریم‌های اقتصادی مصداق بارز آن بوده است.

معاون سرمایه انسانی رسانه ملی با اشاره به اینکه سومین و مهم‌ترین مؤلفه دشمن که اکنون در حال اجرا است، نفوذ و استحاله است، ادامه داد:  دشمن پس از شکست از دو راهبرد قبلی اکنون به این حرکت استراتژیک ورود جدی پیدا کرده که بهره‌گیری از رسانه به عنوان تأثیرگذارترین ابزار مطرح می‌شود.

وی افزایش تعداد شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و ایجاد تنوع در موضوعات برنامه‌ها، ترویج نابهنجاری‌ها، به چالش‌کشیدن ارزش‌ها و اعتقادات مردم و خانواده‌ها را استراتژی عملیاتی دشمن در فضای جنگ نرم دانست و تأکید کرد: تضعیف باورها، تضعیف اقتدار و کاهش محبوبیت رهبری سه هدف عمده این استراتژی به شمار می‌رود.

جعفری با اشاره به هوشمندی رهبر معظم انقلاب در شناخت دقیق فتنه غرب که لایه‌های فکری و اعتقادی مردم را هدف گرفته است، تأکید کرد: در شرایط فعلی که نگاه رهبری به سمت رسانه ملی است، وظیفه سنگینی بر دوش متولیان صداوسیما است لذا باید توجه به توانایی، تخصص و کارآمدی نیروی انسانی و کیفی سازی برنامه‌ها را در دستور کار قرار دهیم و در طراز انقلاب اسلامی ظاهر شویم.

captcha