مراسم «روز حسین(ع)» در کراچی برگزار شد
کد خبر: 3456044
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

مراسم «روز حسین(ع)» در کراچی برگزار شد

شعب خارجی: مراسم «روز حسین(ع)» در آستانه اربعین حسینی در دفتر مرکز اداره توسعه کراچی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور شخصیت‌های علمی، دینی، سیاسی و ادبی کراچی پاکستان و مهدی خطیب، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی پاکستان برگزار شد.
 
در این مراسم که در دفتر مرکزی اداره توسعه شهر کراچی برگزار شد، علامه ماجد رضا، علامه فیروزالدین رحمانی، علامه باقر زیدی، مولانا فیصل عزیزی و خواجه اظهار الحسن و جمعی از شخصیت‌های معروف فرهنگی ‌ـ دینی و شاعران سرشناس متعهد مذهبی و مقامات دولتی کراچی شیعه و سنی نیز حضور داشتند.
 
مراسم با قرائت قرآن و منقبت‌خوانی در مدح پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) آغاز شد و پس از آن شاعران اهل بیت(ع)، اشعار پرشور خود در شأن اهل بیت رسول اسلام(ص) را دکلمه کردند.
 
سخنرانی بخش اصلی این مراسم بود که با بیان سخنان علامه سید باقر زیدی، آغاز شد.

وی گفت: راه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راه سعادت انسان است. کسانی که در «دایره حسینیت» جای پیدا کردند؛ زندگی جاودانی را به دست آوردند. حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نماینده همه انبیا و مرسلین از آدم تا خاتم النبیین(ص) بود. جنگی که بین حضرت آدم و ابلیس ـ به عنوان نماینده رحمن و نماینده طاغوت ـ شروع شد در زمانه‌های مختلف انبیای الهی ادامه داشت و اوج و نتیجه‌اش به کربلا ختم شد.
 
وی افزود: در جنگ کربلا مشاهده می‌شود که هر دو طرف گوینده کلمه «لا اله الا الله» و مسلمان بودند؛ اما با این فرق که یک طرف فقط شعاری بود آمیخته با نفس و خودخواهی، آمیخته با هوس نفسانی و خودپرستی و طرف دیگر روح و مغز بندگی الهی را نشان می‌داد.
 
علامه سید باقر زیدی ادامه داد: یکی از حق‌شناسان این معرکه در تاریخ به نام «حر» معروف است که با عمل خود نشان داد معیار حق، کلمه شفاهی نیست. معیار حق کیفیت نفس است که از حالت جهالت به حالت علم و آگاهی مبدل می‌شود. هدف برگزاری مراسم عزادری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نیز همین است که انسان حق‌جو از حالت جهالت و گمراهی به حیطه علم و هدایت وارد شود.
 
پس از پایان سخنرانی علامه باقر زیدی، اختر هاشمی از شاعران معروف ادبی دینی اشعاری در مدح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرائت کرد و سپس مهدی خطیب، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی، در سخنانی ضمن تعزیت و تسلیت ایام اربعین حسینی و شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت رقیه(س)، سخنانی درباره قیام عاشورا و شهادت سرور شهیدان(ع) بیان کرد.
 
وی در آغاز اظهار کرد: شهادت غم‌بار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با سایر شهادت‌هایی که از آغاز تاکنون در زمین اتفاق افتاده، متفاوت است؛ زیرا هر کسی خودش را به راه و مشرب حسین (ع) متمسک کرد برای همیشه از بند غلامی آزاد شد.
 
وی افزود: شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک ویژگی خاص دارد که آن را خود پیامبر اسلام(ص) با این عبارت بیان کرده است: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة: حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است».
 
خطیب در ادامه در خصوص اهداف قیام عاشورا، گفت: قیام عاشورا و شهادت سرور و سالار شهیدان و اصحاب باوفای ایشان، موجب بقا و محافظت از دین اسلام شد و آن حضرت بیان فرمودند: «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی: ای شمشیرها اگر دین جدم نبی گرامی اسلام جز با کشته شدن من برپای نمی‌گردد پس ای شمشیرها بیایید و بر من حمله‌ور شوید».
 
وابسته فرهنگی کشورمان در کراچی پاکستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرور آزادگان جهان است و کسی که از سرور شهیدان پیروی کرد؛ هرگز زیر بار ستمگر و طاغوت نمی‌رود. ملتی که راه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را برگزید، هرگز روی ذلت را نمی‌بیند.

captcha