آشنایی با گروه سرود خیبر بسیج استان قزوین + تصاویر
کد خبر: 3455476
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
به‌مناسبت هفته بسیج؛

آشنایی با گروه سرود خیبر بسیج استان قزوین + تصاویر

گروه هنر: گروه سرود خیبر بسیج قزوین از یادگارهای فعالیت‌های هنری قزوین در دوران دفاع مقدس است که مانند سایر گروه‌های هنری در آن ایام با حداقل امکانات به تولیدات هنری و جنگ فرهنگی پرداخت و اجرا در جماران و در محضر حضرت امام(ره)از جمله افتخارات این گروه سرود است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، جنگ سخت هشت ساله ما ارتباط تنگاتنگی با جنگ نرمی داشت که در فرهنگ و هنر تجلی یافته بود. در همه آن سال‌ها فعالیت‌های فرهنگی و هنری بخش جدایی‌ناپذیر مبارزات مردم ایران و در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و ایجاد روحیه حماسی در بین رزمندگان بود که گروه سرود خیبر قزوین که برخاسته از یک پایگاه بسیج بود، نمونه ای از همین موضوع است.

گروه سرود خیبر استان قزوین درسال 1361 با مرکزیت پایگاه بسیج علویه، اولین پایگاه بسیج استان قزوین در مسجد راه چمن تشکیل شد. این گروه سرود با سرپرستی اصغر داداشیانپور و کاملا با حمایت های مردمی و با حضور نوجوانان علاقمند آغاز به کار کرد و مانند سایر گروه‌های هنری در آن ایام با حداقل امکانات به تولیدات فرهنگی و هنری و جنگ فرهنگی پرداخت و هنر خود را در راستای انقلاب و ارزش های آن به کار برد. به مرور و با گسترش و تخصصی شدن فعالیت های گروه و تلفیق موزیک با سرود از سال 1364 توسط علی اصغر ارداقیان، این گروه سرود به دوران اوج خود رسید که اجرا در جماران و در محضر حضرت امام(ره) از افتخارات این گروه سرود است.

هم چنین اجرا در محضر مقام معظم رهبری در اولین روزهای رهبری ایشان، اجراهای متعدد در صدا و سیما و قرارگاه ها و مناطق جنگی و اجرا در میعادگاه های نماز جمعه شهرهای مختلف و کسب مقام در مسابقات کشوری از جمله ماندگارترین افتخارات و چشمگیرترین فعالیت های گروه سرود خیبر می باشد.

گروه سرود خیبر استان قزوین که دیگر گروهی پرافتخار و شناخته شده در کشور بود تا پایان سال‌های دفاع مقدس فعالیت داشته و در سال‌های پس از آن نیز با نام کانون فرهنگی ـ هنری سروش با اجراهای متعدد و شرکت در مسابقات و آموزش به نوجوانان و جوانان علاقه‌مند در این عرصه فعالیت داشته است. اما به دلایلی و با گذشت زمان، سرانجام در سال‌های پایانی دهه 70 پایان فعالیت‌های این گروه پرافتخار رقم خورد.

عکس اعضای گروه سرود در کنار حضرت آیت‌الله باریک‌بین

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید علی بخشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۷:۵۰
0
0
سلام علیکم میشه متن این سرود را توی ایمیل من بفرستین
یادش بخیر
captcha