تعامل با حوزه علمیه باعث تقویت روحیه جوانمردی در روزشکاران می‌شود
کد خبر: 3455266
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

تعامل با حوزه علمیه باعث تقویت روحیه جوانمردی در روزشکاران می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر کل ورزش ‌و ‌جوانان استان همدان تعامل بیشتر با حوزه علمیه را باعث تقویت روحیه قهرمانی و جوانمردی در ورزشکاران عنوان کرد و افزود: خواستار تقویت امور فرهنگی با همکاری حوزه علمیه در ورزش هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، رسول منعم، مدیرکل ورزش‌ و‌ جوانان استان همدان، شنبه، 30 آبان در جلسه مشترک با رئیس اداره تربیت‌بدنی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور، اظهار کرد: طلاب و روحانیون می‌توانند برای تبلیغ ورزش که مورد تأکید دین مبین اسلام است پیشگام بوده و تربیت بدنی را در راستای فرهنگ‌سازی در این بخش یاری کنند.

وی با بیان اینکه همکاری با روحانیون و حوزه علمیه را دردستور کاری خود داریم، بیان کرد: بیش از دو سال است که بیشترین تعامل را با طلاب و روحانیون داریم، تفاهم نامه‌ای که با مرکز خدمات حوزه علمیه منعقد شده تا حد زیادی اجرایی شده و خواستار تقویت امور فرهنگی با همکاری این حوزه در ورزش هستیم.

وی تعامل بیشتر با حوزه علمیه را باعث تقویت روحیه قهرمانی و جوانمردی در ورزشکاران دانست و بیان کرد: ایجاد تعامل بیشتر می‌توانیم حوزه فرهنگی را در تمامی رشته‌های ورزشی با حضور نمایندگان حوزه علمیه فعال کنیم تا بتوانیم از طرفی زمینه تعالی اخلاقی ورزشکاران و از سوی دیگر ترویج ورزش در بین روحانیون داشته باشیم.

منعم عنوان کرد: تشکیل کارگاه‌های آموزشی با حضور روحانیون برای ورزشکاران و مربیان از عمده فعالیت‌های اداره کل برای ترویج فرهنگ مذهبی در استان است، جامعه رو حانیون جزء، جامعه هدف ورزش استان است و این اداره کل برای تعامل بیشتر با حوزه علمیه آمادگی دارد.

عسگری، رئیس اداره تربیت‌بدنی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور نیز گفت: در بخش ورزش حول چهار محور فعالیت داریم، برگزاری کلاس های آموزشی ورزش ، برگزاری مسابقات جشنواره های ورزشی در مناسبت های مختلف مثل دهه مبارک فجر، برگزاری همایش‌های همگانی هچون پیاده روی، دوچرخه سواری، برگزاری کارگاه‌های بازآموزی و اصلاح حرکات ویژه برای طلاب و خانواده آنها از جمله فعالیت‌ها است.

این مقام مسئول افزود: نیاز وزش به روحانیون و روحانیون به ورزش دو سویه است و انسانی که روح و جسم سالم دارد در انجام فریضه الهی هم بهتر عمل میکند.

captcha