مجلس شورای اسلامی آماده همکاری برای رفع موانع گسترش فرهنگ وقف است
کد خبر: 3405063
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
فرهنگی:

مجلس شورای اسلامی آماده همکاری برای رفع موانع گسترش فرهنگ وقف است

گروه اجتماعی: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری برای رفع موانع گسترش فرهنگ وقف است، افزود: وقف دارای ظرفیت بزرگی در کشور است که باید برای تبلیغ و ترویج این فرهنگ به طور شایسته اقدام شود.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی با بیان اینکه وقف حبس مال است برای استفاده از منابع آن به طور نامحدود و خدمات‎‏رسانی به آحاد مردم، اظهار کرد: از گذشته وقف در اسلام بین مسلمانان مرسوم بوده و درحال حاضر از رونق نسبتا مطلوبی برخوردار است؛ طبیعی است که این موضوع در حوزه‎های مختلف از جمله امور خیریه و معنوی امری بسیار پسندیده است.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با استناد به آثار وقف بعداز فوت و آثار ماتأخر این سنت حسنه، ادامه داد: آثار وقف به مراتب بعد از فوت نیز به آدمی می‎رسد و در طول زمان آثار جسمانی و روحانی فراوانی دارد که همچون چشمه‌ای زاینده خیرات و برکات زیادی را به واقف و دیگر آحاد جامعه می‌‎رساند.

وی برلزوم اهتمام واقفان در ورود به عرصه‎های جدید وقف نیز گفت: اگر وقف و واقفان را به سوی پیشگیری از درمان سوق دهیم و درآمد موقوفات را به این سمت هدایت کنیم که نیت واقف مرهمی بر درد مردم باشد، سرنوشت کشور در حوزه سلامت بسیار بهبود یافته و میتوان مخارج درمان برخی بیماریهای خاص که نیازمند هزینهکرد زیادی هستند، از محل این موقوفات تأمین کرد.

فرهنگی با تأکید براینکه مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری برای رفع موانع گسترش فرهنگ وقف است، افزود: وقف دارای ظرفیت بزرگی در کشور است که باید برای تبلیغ و ترویج این فرهنگ به طور شایسته اقدام شود.

وی با اشاره به راهکاریی برای ترویج سنت وقف خاطرنشان کرد: گفتمان‌‎سازی و جریان‌‎سازی فرهنگ وقف در بین عوام و خاص از طریق شخصیت‌‎هایی که نیت خیرخواهانه دارند و خود نیز واقف هستند، می‌‎تواند تأثیرگذار باشد. همچنین برگزاری تربیون‎های آزاد، کرسی‎های آزاداندیشی و مجالسی که درآن شبهات موجود دراین حوزه برطرف شده و به طور شفاف مزایای دنیوی و اخروی وقف به مردم تبیین شود، از راه‌های مؤثر در عرصه ترویج این سنت پسندیده محسوب می‌شود.

captcha