درخواست سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از مسلمانان در آفریقای مرکزی
کد خبر: 3386341
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از مسلمانان در آفریقای مرکزی

گروه بین‌الملل: سازمان همکاری اسلامی از سازمان ملل متحد خواست که از قشرهای ضعیف در آفریقای مرکزی از جمله جامعه مسلمانان این کشور حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، «تیجان گادیو»، فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی به جمهوری آفریقای مرکزی، اشکال مختلف خشونت علیه جامعه مسلمانان در آفریقای مرکزی از سوی گروه‌های تندروی مسیحی‌ را محکوم کرد.
«منصور العتیبی»، نماینده کویت در سازمان ملل متحد و رئیس گروه سازمان همکاری اسلامی در نیویورک نیز در این باره گفت: «جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد باید اقدامی جدی برای پایان‌دادن به آزار و اذیت‌، خشونت‌ و تبعیض علیه مسلمانان در آفریقای مرکزی انجام دهند».
وی افزود: گام‌هایی برای حفاظت از جامعه مسلمانان در آفریقای مرکزی مورد موافقت قرار گرفته که از جمله آن‌ها برپایی نشست‌هایی با «بان کی مون»، دبیرکل سازمان ملل متحد و تلاش برای صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای حفاظت از این اقلیت ستمدیده است.
«تیجان گادیو»، فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی به آفریقای مرکزی همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با العتیبی گفت: جامعه بین‌الملل باید از تمام قشرهای ستمدیده از جمله جامعه مسلمانان در آفریقای مرکزی حمایت کند.

captcha