مسابقات کشوری قرآن کارکنان فنی و حرفه‌ای در مشهد آغاز شد
کد خبر: 3382743
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
با قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی سبحانی؛

مسابقات کشوری قرآن کارکنان فنی و حرفه‌ای در مشهد آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صبح امروز، ۱۵ مهرماه با قرائت پیام آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع عالیقدر تشیع در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز، 15 مهرماه در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی حریم لکوتی امام هشتم(ع) آغاز شد.

این مراسم از ساعت 9:30 امروز با تلاوت قرآن توسط سیدجواد حسینی، قاری برجسته کشور و قرائت پیام آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع عالیقدر تشیع در مشهد آغاز به کار کرد و در ادامه افشین رحیمی، رئیس ستاد چهارمین دوره مسابقات قرآن کارکنان سازمان فنی و حرفه ای کشور در مورد این مسابقات، توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مرم مشهد در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت که پایان بخش این مراسم نیز سخنرانی کوروش پرند، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.

این مسابقات در رشته‌های صوت و لحن، حفظ جزء 3، ترتیل و مفاهیم برگزار می‌شود که امسال 1400 نفر در مرحله شهرستانی از 31 استان، یک مرکز تربیت مربی و یک ستاد سازمانی که 32 حوزه آزمون را شامل می‌شود، به رقابت پرداختند و در نهایت 144 نفر که 92 آقا و 52 بانو را شامل می شود، به مرحله کشوری راه یافتند.

امر داوری این مسابقات با همکاری مؤسسه قرآنی سراج صورت می‌گیرد و پنج نفر از اساتید برجسته قرآن مشهد شامل حمید هروی، محمدجواد پناهی، سیدجواد سادات فاطمی، مهدی حسنی و حمید شاکرنژاد امر داوری بخش آقایان و خانم‌ها ملیحه اسحاق‌نژاد، منیره افکاری، ناهید سلطانی، مریم خطیب و زهرا افخمی داوری قسمت بانوان را بر عهده دارند.

بنابر این گزارش، مسابقات آقایان از ساعت 15 امروز بعد از مراسم افتتاحیه با برگزاری مسابقات حفظ سه جزء، ترتیل و قرائت آغاز می‌شود که در طول برگزاری مسابقات دو تلاوت ویژه توسط استاد پناهی و حمید شاکرنژاد نیز برای این روز در نظر گرفته شده است.

مسابقات بانوان نیز از ساعت 8 الی 11 صبح پنج‌شنبه، 16 مهرماه با انجام مسابقات رشته حفظ و ترتیل پیگیری می شود که مسابقات رشته مفاهیم نیز چهارشنبه، 15 مهرماه در ساعت 16 بعدازظهر از کتاب دقایقی با قرآن حجت‌الاسلام محسن قرائتی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بعدازظهر 16 مهرماه در سالن مهارت‌های ارم سازمان فنی و حرفه‌ای جنب اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

captcha