انگیزه اصلی اعضای گروه باقرالعلوم(ع) برای کسب رتبه، اعزام به حج بود
کد خبر: 3377181
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
غلامرضا شاه‌میوه:

انگیزه اصلی اعضای گروه باقرالعلوم(ع) برای کسب رتبه، اعزام به حج بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شاه‌میوه اظهار کرد: انگیزه اصلی اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) برای شرکت در مسابقات و کسب رتبه اول، اعزام به حج بود.

غلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات قرآن و هم‌خوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن تسلیت در پی عروج پنج عضو کاروان قرآنی در حج تمتع، اظهار کرد: سه عضو گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) که در این حادثه جان خود را از دست دادند به عنوان نغمه‌خوانان بوستان وحی و مدایح نبوی در کشور شناخته شده بودند و جای تأسف است که این سه عضو گروه تواشیح را از دست دادیم و دیگر آنها را بین خودمان نداریم.
شاه‌میوه افزود: اما تمام صداها و نواهای این عزیزان از دست رفته که ضبط شده و در اختیار جامعه قرآنی است، آنها را تا ابد جاودانه خواهد کرد و یادشان را در جامعه قرآنی نگه می‌دارد، هرچند که خودشان نیستند اما نوای گرمشان و همخوانی‌های که از قرآن داشتند همیشه در یادها می‌ماند.
وی درباره سابقه آشنایی خود با گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) عنوان کرد: بنده گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) را از حدود هفت سال قبل می‌شناختم و در واقع در مسابقات تواشیح با اعضای این گروه آشنا شدم. در آن سال‌ها این گروه فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده بود و کم‌تجربه بود اما رفته‌رفته با افزایش تجربه توانست خود را در سطح اول تواشیح کشور مطرح کند.
شاه‌میوه با یادآوری اینکه گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) در سال 93 موفق به کسب رتبه اولی در مسابقات تواشیح شد، اظهار کرد: طبق روالی که در کمیته اعزام و دعوت از قاریان وجود دارد گروه اول مسابقات تواشیح سال 93، امسال به حج تمتع اعزام شد و قسمت اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) بود که به حج بروند و این شهادت نصیب سه عضو گروه شد.
وی در این بخش از سخنان خود افزود: بنده دو سال پیش به درخواست گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) سفری دو روزه به آبادان داشتم و در منزل زنده‌یاد محمدسعید سعیدی‌زاده میهمان بودم تا بتوانیم طی این دو روز گروه را برای شرکت در مسابقات کشوری تواشیح آماده کنیم. در این دو روزی که میهمان زنده‌یاد سعیدی‌زاده بودم جز صفا و صمیمیت و محبت که ویژگی مردم جنوبی به ویژه خوزستان است چیزی ندیدم.
شاه‌میوه ادامه داد: اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) به ویژه زنده‌یاد سعیدی‌زاده در آن دو روز به قدری میهمان‌نواز و با محبت بودند که خاطره خوبی را از آن سفر برای بنده گذاشتند و پس از کسب رتبه در مرحله کشوری مسابقات تواشیح بارها در جاهای مختلف بیان کرده بودند که زحمت‌های بنده در موفقیت‌ آنها تأثیر داشته است که بنده همیشه ممنون آنها بودم.
وی درباره کسب رتبه‌های برتر در مسابقات مختلف قرآنی گفت: هیچ گروه تواشیح در کشور فقط برای کسب رتبه در مسابقات کشوری شرکت نمی‌کند بلکه هدف اصلی برخی گروه‌ها از شرکت در مسابقات، کسب رتبه اول و در پی آن اعزام به حج است؛ اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) نیز به این دلیل سالها در مسابقات تواشیح شرکت کردند که رتبه اول را به دست آورده و به حج اعزام شوند.
شاه‌میوه در این بخش از سخنان خود درباره زنده‌یاد حسن دانش و زنده‌یاد محسن حاجی‌حسنی کارگر که در حادثه منا جان خود را از دست دادند، گفت: با محسن حاجی‌حسنی سال گذشته در مرحله استانی مسابقات خراسان رضوی آشنا شدم؛ زنده‌یاد حاجی‌حسنی واقعا تلاوت زیبایی داشت که در نهایت با کسب رتبه دوم در مسابقات کشوری به مسابقات مالزی اعزام شد و در آن مسابقات نیز بعد از 9 سال رتبه اول را به دست آورد.
شاه‌میوه در ادامه گفت: آنچه که در زنده‌یاد حسن دانش مشهود بود حسن خلق و اخلاق قرآنی ایشان بود؛ ضمن اینکه همه اعضای جامعه قرآنی خوب هستند اما بعضی‌ها شاخص‌ هستند و حسن دانش و محسن حاجی‌حسنی کارگر واقعا از نظر اخلاقی برجسته بودند و رفتار و اخلاق آنها نشان می‌داد که به معنی واقعی، اخلاق قرآنی را در خود پیاده کرده‌اند.
وی ادامه داد: متأسفانه ضایعه از دست دادن دو قاری بین‌المللی قرآن که هر دو در سال جاری رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن را کسب کردند غیرقابل جبران است؛ چرا که ما در این حادثه دو قاری بین‌المللی که در مسابقات ایران و مالزی اول شده بودند، از دست دادیم.

captcha