برگزاری ۵۰ محفل قرآنی کودکان و نوجوانان در دارالقرآن حرم رضوی
کد خبر: 3377104
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
در شش ماهه اول سال صورت گرفت؛

برگزاری ۵۰ محفل قرآنی کودکان و نوجوانان در دارالقرآن حرم رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شده است.

وی ادامه داد: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی هر هفته برنامه‌های متنوع و مختلفی ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته که برگزاری محفل قرآنی یکی از این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه این محافل ویژه کودکان شش تا 14 سال برگزار می‌شود، ابراز کرد: بیش از 14 هزار و 713 زائر کودک از برنامه‌های محافل قرآنی بهره‌مند شدند.

وی گفت: این معاونت، محافل قرآنی را با هدف جذب کودکان و نوجوانان به برنامه‌های قرآنی و علاقه‌مند کردن آنان به یادگیری قرآن، برنامه‌های متنوعی را در راستای آموزش مفاهیم دینی در قالب قصه‌، نمایش، مسابقه، تواشیح، مدیحه سرایی، معماها و دانستنی‌های قرآن با حضور کارشناسان مجرب قرآنی برگزار می‌کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: آموزش قرآن، آداب زیارت، صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، احکام نماز و وضو، دانستنی‌های قرآن، آیات و احادیث کاربردی، امام‌شناسی و سیره ائمه(ع) از دیگر موضوعاتی است که در این جنگ‌های قرآنی برای کودکان صورت می‌گیرد.

یادآور می‌شود، محافل قرآنی با محوریت قرآن و عترت هر هفته پنج شنبه‌‌ها و جمعه‌ها، بعد و قبل از نماز مغرب و عشاء در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

captcha